• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras/schade weg werken? Hoe en wat?

Mel84

Detailing rookie
11 nov 2022
12
15
Goedemiddag allen,
Binnen een week na aankoop van onze Audi, al schade door een idioot die tegen mijn auto is aangefietst. Natuurlijk geen briefje achtergelaten.
Nu wil ik eerst zelf proberen om de schade weg te werken. Alleen heb ik daar wel wat tips en tricks voor nodig.
Het gaat om een Audi A3 uit 2017.

Zie foto:

Wie heeft het verlossende woord voor mij met een eventuele stappenplan die ik kan aanhouden?
Heb in een verre verleden mijn eigen auto's altijd gepoetst, dus heb ergens wel enige ervaring.

Alvast hartelijk dank.
 
Eerst maar eens goed schoonmaken en dan beoordelen. Een deel lijkt namelijk enkel wat 'paint transfer' en ik zie wat oppervlakkige krassen. Grote kans dat het er al beter uitziet na een grondige reiniging en daarna is het polijsten.
 
Je hebt ooit auto's "gepoetst"? Dus dan heb je een waxje in huis of ook de mogelijkheid om te polijsten?

1) Wassen
2) Beoordelen; Is er lak verwijderd en/of zit er iets OP de lak?
3) Kleien
4) Polijsten.
 
Dat is het volgens mij ook.
De reiniging is al wel gebeurt, maar nog niet met de schoonmaakmiddelen.

Nu maar even zien hoe en met welke middelen ik het ga opschonen. Tips? Het is inmiddels al weer 20jr geleden dat ik hier mee bezig ben geweest :laughing:
 
Je hebt ooit auto's "gepoetst"? Dus dan heb je een waxje in huis of ook de mogelijkheid om te polijsten?

1) Wassen
2) Beoordelen; Is er lak verwijderd en/of zit er iets OP de lak?
3) Kleien
4) Polijsten.
Helaas geen polijstmachine meer.
Wassen is gebeurt, geconstateerd dat de lak er OP zit.
Klei gaat besteld worden tezamen met de polijstmiddel en pads.
 
De filmpjes hebben duidelijk een kras door de lak heen. De mijn heeft een kras op de oppervlakte zitten, hopelijk zal dat net het geluk zijn dat de kras waarschijnlijk volledig zal verdwijnen.
 
Kijk dat scheelt weer :)

Als je kras niet voelt (als je voorzichtig met je nagel erover gaat) dat is die weg te poetsen (is die niet volledig door blanke lak heen). Is dat wel geval dan zal die door polijsten alleen iets minder zichtbaar worden. Of je moet zoals filmpje met lakstift bijwerken.

Blijft super vervelend, fatsoen om te melden bij mensen helaas niet meer aanwezig. :-(
 
Dat zou helemaal mooi zijn. Spray er eens wat water over. Trekt de kras nagenoeg helemaal weg, dan is de kans groot dat alleen de lak laag aangetast is. Blijft de kras zichtbaar, is de kans toch groot op een groter defect.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Sorry bedoelde dat je nagel in kras 'valt'. Bij verdikking mogelijk lak van ander op jouw lak aanwezig. Schoonmaken met lichte polish lijkt me inderdaad ook goede eerste stap.