• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras van koelkast verwijderen

collin

Detailing addict
8 nov 2015
60
50
Het gaat om een Samsung koelkast waar tijdens het verhuizen krassen zijn ontstaan.

Ik weet niet wat voor materiaal het is het lijkt wel op kunststof maar als je een magneet ertegen aanhoud blijft deze dus plakken.
Het is zeker geen RVS hooguit een RVS look. De kras voelt niet diep aan maar zit wil in het zicht.

Iemand een idee hoe ik deze krassen kan verwijderen.
Ik heb wel een Fein (duits) haakse polijst machine tot mijn beschikking met variabel toeren.
[h=1][/h]
conv_3038.jpg
 
Hey Collin,

Ik zie dat je post al 100x is bekeken, maar nog geen antwoord. Ik heb hem zelf ook al een keer eerder bekeken en wachtte even op andere reacties.

Die zijn er nóg niet, dusss...

Ik denk ook niet dat dit het juiste forum is voor vragen over krassen in koelkasten. Op de foto is weinig bruikbaars te zien om je te kunnen helpen.
Naar mijn idee is de buitenmantel van koelkasten merendeels van kunststof en soms van RVS. Bij ongespoten kunststof is er weinig aan te doen, denk ik,
omdat de kras in het materiaal zelf zit en niet in een blanke lak.

Als je ziet dat er wel degelijk een blanke lak overheen zit, dan zou je de boel lichtjes kunnen polijsten.


Greetz
 
Als het lijkt op kunststof maar wel magnetisch is, verwacht ik een vrij dikke blanke deklaag
Begin met een polijstmiddel op een handpad. Mogelijk is dat voldoende
Zo'n combinatie haalt de dofheid van de kras wat weg

Als je hem echt voelt, zou ik niet verwachten dat je het helemaal weg krijgt
 
En zeker handmatig werken. Niet machinaal. Klein stukje proberen en dan resultaat bestuderen. Daarna verder.