• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras/veeg (géén auto) stoel

Greener

Detailing addict
17 jan 2011
40
65
Hoekse Waard
Beste iedereen,

Ik weet het, het betreft hier geen autostoel maar ik stel de vraag toch.
Heb een aardig prijzige (design) stoel op de kop weten te tikken waarvan de rug hard kunststof is. Bouwjaar van 1981.

Qua oppervlak en materiaal lijkt het wel wat op het materiaal wat je in oudere auto’s kunt aantreffen.
De stoel heeft nu dus op dat oppervlak wat lichtgekleurde “vegen”.
Ik zie dat de minuscule bultjes al schoon zijn alleen op de dieper gelegen omringende gebieden zit de veeg nog.
Uiteraard al wat cleaners zoals APC gebruikt (en stiekem Dasty) maar dit haalt niks uit.
Ik las in een ander topic wat over een melanine spons maar voor ik dat ga inzetten wel ik de Guru’s (en anderen haha) om hun mening vragen.

Wie heeft een briljant idee?

ps: de iets lichtere schoonmaaksporen om de strepen heen waren al aanwezig voordat ik de wind van voren krijg ;)
gd4V0of.jpg
 
Ik verwacht dat als de rug hard kunststof is dat er iets anders wat hard is overheen is gegaan waardoor het materiaal beschadigd i.p.v. dat er viezigheid op zit.
Ik weet niet wat je er zo aan kan doen om het te repareren.
 
  • Leuk
Reactions: Greener
Ik weet niet waar ik naar kijk en welk materiaal dit zou moeten zijn, maar blijkbaar is het de achterzijde van een normale stoel en deze is waarschijnlijk van een hard kunststof?

Vanaf een foto is het lastig te beoordelen welk materiaal het is, of de witte lijnen beschadigingen zijn of verf/whatever. Aangezien een APC helemaal niets doet, zou ik zelf denken aan beschadigingen.

Mijn eerste stap zou zijn om het materiaal lekker vadsig in een dressing te zetten om het goed te voeden. (Herhalen indien nodig) Dan checken wat er over blijft. Ik gebruik zelf Natural Look wel eens om te reinigen en niet perse te voeden/dressen.
 
  • Leuk
Reactions: Greener
Natural Look heb ik staan maar niet gebruikt aangezien de APC ook niets deed.

Het materiaal waar de vegen op zit is echt hard kunststof. Aangezien de hoger liggende “bobbeltjes” vrij zijn van de lichte streep heb ik wel het idee dat het echt te verwijderen moet zijn.

Advies is dus Natural Look gaan gebruiken?
 
Je hebt APC en Dasty gebruikt. Maar op welke manier? (Opspuiten en afnemen / opspuiten en laten werken, dan afnemen / Opspuiten en boenen met een doek / etc etc)

Als je het idee hebt dat er iets OP het materiaal zit, dan zou je met APC en Dasty wel een verbetering moeten zien, hoe klein dan ook, maar dit was blijkbaar niet het geval.
 
De witte strepen lijken wel iets van schoolkrijt/vetkrijt, of iets van verf/latex, zeker omdat de diepere delen wit blijven en de bultjes wel weer zwart worden. Bij een witte streep door beschadiging (kras) zouden juist de bultjes wit zijn en niet de dieper gelegen delen van de structuur.
 
Een (midden in de nacht) update.
12 uur laten weken in de Natural Look deed precies niets.
12 uur laten weken in APC deed ook niets.
Zelfs even vluchtig thinner gebruikt om te kijken of dat wat deed maar naast de bekende witte waas op het plastic deed dit ook helemaal niets.
Heb een half uur met een houten tandenstoker lopen tobben, ook niets.
Klei gepakt, wederom 0,0 resultaat.

Schoonvader kwam nog langs om te kijken en zegt dat is een kras...
Hem maar dezelfde reactie gegeven als ik z’n dochter altijd geef, ja knikken en doorgaan waar je mee bezig bent :)

Op het moment dat ik er helemaal klaar mee ben zie ik in de detailing tas een kleine roze gum van de dochter liggen.
Gefrustreerd als ik ben begin ik uit alle macht met verkrampte vingers de strepen te lijf te gaan en ja hoor, ze verdwijnen...
De lichte strepen zijn binnen 30 seconden weg. De “dikkere” zal ik met wat meer ellebogenwerk te lijf moeten gaan.
(Morgen weer, vingers zijn totaal verkrampt door die te kleine gum)
Zie net dat Warhamstr hierboven ook al dat idee had.

Tip van de dag, een gum. Ik ga in ieder geval op zoek naar een joekel want zo zie je maar weer dat zoiets simpels een probleem kan verhelpen.
Mag ik iedereen danken voor zijn/haar input? Bij deze!
 
Dus wrijving was de oplossing. Dus de APC of Natural Look + agiteren met bijv. een borstel had je nog niet gedaan, zoals de tips hierboven. Of een melaminespons... :p

In ieder geval goed dat het nu verholpen is!
 
Tandenborstel en melamine spons heb ik uiteraard ook gebruikt. (En nog veel meer andere huis, tuin en keuken wijsheden zoals extreem afkoelen met drijfgas, groene zeep enz enz enz)
Dus alleen de wrijving van de gum deed het hem.
 
Een (midden in de nacht) update.
12 uur laten weken in de Natural Look deed precies niets.
12 uur laten weken in APC deed ook niets.
Zelfs even vluchtig thinner gebruikt om te kijken of dat wat deed maar naast de bekende witte waas op het plastic deed dit ook helemaal niets.
Heb een half uur met een houten tandenstoker lopen tobben, ook niets.
Klei gepakt, wederom 0,0 resultaat.

Schoonvader kwam nog langs om te kijken en zegt dat is een kras...
Hem maar dezelfde reactie gegeven als ik z’n dochter altijd geef, ja knikken en doorgaan waar je mee bezig bent :)

Op het moment dat ik er helemaal klaar mee ben zie ik in de detailing tas een kleine roze gum van de dochter liggen.
Gefrustreerd als ik ben begin ik uit alle macht met verkrampte vingers de strepen te lijf te gaan en ja hoor, ze verdwijnen...
De lichte strepen zijn binnen 30 seconden weg. De “dikkere” zal ik met wat meer ellebogenwerk te lijf moeten gaan.
(Morgen weer, vingers zijn totaal verkrampt door die te kleine gum)
Zie net dat Warhamstr hierboven ook al dat idee had.

Tip van de dag, een gum. Ik ga in ieder geval op zoek naar een joekel want zo zie je maar weer dat zoiets simpels een probleem kan verhelpen.
Mag ik iedereen danken voor zijn/haar input? Bij deze!
Haha wow, was ook maar een wilde gok. Top dat je van je veeg af bent ;)
 
  • Leuk
Reactions: Greener