• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasje op lak

BjörnVH

Detailing addict
23 sep 2016
16
60
30
Hallo

Tijdens het schoonmaken van mijn auto heb ik een kras ontdekt. Ik zelf heb hieraan nog niets gedaan, zo graag willen weten hoe ik dit het beste aanpak.
Wel heb ik er al met mijn nagel over gevoeld en deze blijf in de kras haken. :joy:

Valt hier überhaupt nog iets aan te doen??

Tips en advies zijn welkom.
Thanx ;)

IMG_20200130_160353.jpgIMG_20200130_160400.jpg
 
Dat lijkt me toch al een behoorlijke kras te zijn... o_O
Je kan proberen met polijsten, dit zal de ondiepe delen wel kunnen verbeteren, maar ik vrees dat je deze kras niet zomaar zal weg krijgen.
 
Als je blijft haken is het vrijwel altijd over als je alleen wilt polijsten. Dat wordt inderdaad opvullen.
 
Bedankt al voor jullie reacties

Bijkomend vraagjes:

Als ik wil gaan opvullen met lak, heb ik dan ook naast de lak, primer en blanke lak nodig?
Zo'n kwastje van een lakstift werkt lastig, ik zou dan graag gebruik willen maken van de Touch-Up Sticks, welke kleur? Groen 2mm -Geel 1.5mm - Wit 1mm?

Als de lak opgevuld is eventueel met of zonder blanke lak, dient deze dan glad gemaakt te worden? Wetsanden - polijsten?
 
Ik zou starten om de kras een keer te polijsten en daarna voor jezelf te bepalen hoe erg je je gaat storen aan de rest schade.
van de Touch up sticks heb ik meerdere diktes maar bemerk dat ik de meest fijne dikte het meest gebruik.
 
Jup, ik zou even een keer polijsten en ontvetten.
Beoordelen hoe-of-wat.
In de kras lichtjes schuren.
Met de lak uit de lakstift + touch-up stick of zelfs tandenstoker de kras opvullen tot nét boven de omliggende lak.
Voldoende laten drogen.
Met waterproof schuurpapier afvlakken. (Schuurpad/klosje + P2000 of net wat nodig is)
Polijsten en afschalen.

Zeker met de huidige temperatuur zou ik de lakstift even in warm water leggen alvorens je 'm gaat gebruiken. ;)