• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes in deurstijl

Kurt

Detailing addict
20 jul 2012
22
50
Ik heb namelijk een mondeo waarvan er in de deurstijl (een soort kunstof) kleine krasjes zitten.
Nu weet ik niet hoe of met wat eraan te beginnen om deze krasjes weg te krijgen zie foto's.

Weet iemand hier raad mee?
 

Bijlagen

  • 20151230_105012.jpg
    20151230_105012.jpg
    138,5 KB · Weergaven: 1.597
  • 20151230_104917(1).jpg
    20151230_104917(1).jpg
    150,8 KB · Weergaven: 1.061
Ik herken dit! Weet er zelf geen raad mee helaas...
Producten om het donkerder te krijgen zijn er genoeg, maar daar zijn de krassen niet mee weg.
 
Producten om het donkerder te krijgen zijn bedoeld voor ongelakt kunststof. Echter zijn deze panelen beschermd met een blanke lak. (Althans, ik heb 2-3 keer eerder een auto gedaan met dit soort stijlen, als ik het goed zie op de foto's)

Ik heb toen met mijn excentrische polijstmachine (DAP) i.c.m. Monello Finale (Finishing Polish) op een witte Monello Raffini Foam pad (lichtste cuttingfactor) de stijlen gepolijst.

(Even snel uit mijn hoofd; Ford Fiesta , Kia Sportage , Opel Vectra. Weet het niet zeker meer)

Greetz
 
Deze stijlen zijn heel erg krasgevoelig idd.
Rupes wit of Scholl S40 zijn milder als Monello finale en dat icm een zwarte Monello pad. Gebruik om voorzichtig af te nemen een zachte mf doek. Voor je het weet wrijf je de marring erin zo gevoelig kan die lak zijn.
 
Zijn die delen ook onderdeel van de deur? Dus zou je daar normaal gesproken met je handen tegen duwen om de deur dicht te doen? Als dat zo is dan zou ik voortaan de deur dicht doen door je vingers op die aluminium strip te zetten. Anders ben je elke week bezig.
 
Ik heb deze bij verschillende nieuwe Skoda's gedaan met Scholl S30+ op een witte Monello pad (kleine backingplate op Dap900) en gewoon mee beschermd met de rest van de auto. Met beleid afnemen na polishen dan is ie weer perfect!
 
Je kan deze polijsten met een cleaner.....zal al veel krasjes verdoezelen.
Heb ook zulke plastic stroken tussen de ramen van het voor- en achterportier....is idd erg krasgevoelig .
Volgens mij is dit dus niet gespoten maar een hard blinkende plastic toplaag.
 
Hier iriteer ik me ook mateloos aan... Het is best redelijk makkelijk weg te krijgen... Maar als je er 1x boos naar kijkt zit het er weer in!

Ik doe het altijd met een hit s30 op een kleine witte pad.
 
DSC_6624_zps49gtszlc.jpg


Op de foto het resultaat na 1 hit witte pad en Scholl S17 op de dap.

De deurstijlen gewoon mee polijsten met een milde polijstpasta en pad. Voor extra bescherming is het aan te raden de stijlen te beschermen met een coating.
 
+1 En zoals je op de foto hierboven kan zien, zeker de rubbers afplakken met tape!
 
Mat zwart staat meteen weer een stuk goedkoper.

Misschien een idee om iets meer uit te geven en ze te wrappen met xpel?!?
 
Nep Carbon staat nog goedkoper dan mat vind ik, maar da’s ieders eigen smaak natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Emi