• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krasjes na spray & wipe

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Heb na de auto gewassen te hebben poorboys spray & wipe gebruikt om wat gedroogde waterdruppels ed af te kuisen en werkt wel leuk maar maakt precies krasjes en/of strepen als ik van dichtbij met (zon of in garage) licht op kijk.

Heb dit op een microvezeldoekje gespoten en zachtjes opgewreven tot vlekjes weg waren, heb ik iets verkeerd gedaan of verwacht ik misschien te veel, als je gewoon naar auto kijkt vanop afstandje blinkt hij wel.

Auto is vroeger bijna altijd in carwash gewassen en valt wel op als je lak goed behandelt dat je dit toch blijft zien, zeker op donkere kleur.
 
Misschien zie je swirls? Kan je er misschien een foto van maken. Spray & Wipe zal zelf geen krasjes maken, je doekje misschien wel.
 
Ga eens proberen foto te maken, is ook maar als je er van dichtbij uit bepaalde hoek op kijkt, wsl ben ik te streng en/of verwacht ik te veel.
 
Ook niet geheel onbelangrijk welke microvezeldoek heb je gebruikt. Want er zit heel veel kwaliteitsverschil in van de goedkope tot aan de dure ;)
 
Heb een gewoon microvezelwerkdoekje (eerder dunne uit carrefour en redelijk goedkoop, 10tal euro voor 3) gebruikt, welke ik neem om kleinere (vuilere) werkjes te doen, na waxen gebruik ik de Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal en die is idd veel beter, misschien best ook hiervoor een aparte doek bestellen dus.

Suggesties voor doeken zijn welkom want moet doek zijn die allicht veiliger is aangezien je de s&w ook als waterless wash kunt gebruiken. Foto in garage lukt niet zo goed dus zal later in open lucht een proberen maken.

Alvast bedankt voor reacties & hulp.
 
Of het valt nu pas op omdat ie nu pas echt goed schoon is ( dus de minisculre defecten zijn nu pas echt vuilvrij ), of je doek is niet goed, of er heeft wat tussen de doek en de lak gezeten ( goede doek maar vervuild )
Aan de S&W is verder niks op aan te merken, is immers een zeer goed product dat door z.g.a. iedereen gebruikt wordt .... om die reden sluit ik dat in elk geval gewoon uit.
 
Zeker dat het niet aan product ligt want verwijdert vuil goed en alle 3 die u aanhaalt zijn mogelijk, heb dergelijk product nog nooit gebruikt, alleen polish (turtle ice) en wax (sealant meguiars gold en mothers synwax), nog nooit klei & paint cleaner (wel plannen) dus kan dat hij nu schoner is.

Doek zal ook niet ideaal zijn en waar ik woon zit veel stof in lucht en auto heeft na wassen buiten gestaan (leder gereinigd & gevoed) en deze morgen dus s&w en dat stof niet verwijdert omdat ik dacht dat het niet nodig was bij waterless wash (wsl foute gedachte).

Foto gemaakt en in rood aangeduid waar het is maar zeer moeilijk vast te leggen.
003-2_zpsd60118ec.webp
 
Wat ook wel gebeurd is waar de vlekken zitten, je toch ongemerkt meer druk op de doek gaat zetten waardoor swirls ontstaaan.
Bij S&W nevel ik het paneel ruimschoots in, dan met een doek in lange begingen de S&W afnemen met zo min mogelijk druk.
En met een schoene doek opwrijven, zonder druk uit te oefenen.
Soms zie je mensen met een doekje vogelpoep verwijderen, alsof hun leven er van af hangt.
En dan raar opkijken dat er een dove plek op de lak zit.
 
Je kan de zachtste doekjes hebben , als je ze verkeerd hebt gewassen zal je nooit ofte nimmer een goed resultaat halen.

Wil je safe spelen dan zal je de wagen opnieuw moeten wassen ...........met veel water en shampoo ipv enkel met s&w .

100% swirlvrij bestaat enkel als je net hebt gepolijst............wat wasbeurten later zal je al terug swirls hebben , hoe meer voorbereiding je doet , hoe minder kans hierop natuurlijk :

foamen , 2 EM , water verversen , meerdere washandschoenen , zachte doeken , detailerspray gebruiken ....

Test het even uit anders : ga met je wagen in de zon staan en wrijf met een doek in een bepaalde richting en kijk of je vegen/strepen ziet .
Zie je niks : oké dan , zachte doeken .


Kleien is volgens mij noodzakelijk als ik lees dat dit nog nooit gedaan is . :-"
 
Vandaag auto gepoetst en opnieuw last van die wasstreepjes, vooral op motorkap en koffer (horizontale delen). Heb nu al paar extra zaken gekocht en wordt beetje radeloos van, kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe want auto blinkt wel mooi dus heel jammer van die stomme streepjes.

Heb eerst auto droog gefoamed met nieuwe gloria fm10 & honeydew snowfoam, vervolgens afgespoten met tuinslang op sterke straal om alle vuil zo veel mogelijk weg te spuiten, vervolgens gewassen met 2 emmermethode met gritguards en meguiars washmitt (allemaal nieuw materiaal sinds vorige posts) en opnieuw afgespoten (iets mindere straal) en dan afgedroogd met pbw waffle weave drying towel (lichtjes beneveld met pb s&w op aanraden) in 4 gevouwen en drooggedept.

Speciaal gewacht tot iets frisser was en zon ook volledig weg was, volgens mijn vader zou dat evt van wax kunnen komen maar dat lijkt me onzin, hoewel ik aan alles tijfel momenteel.

Hieronder foto's met streepjes en hopelijk duidelijk genoeg, auto lijkt toch vrij zuiver volgens mij dus jammer en graag advies waarvoor dank want weet het niet goed meer.

001-3_zps2ab4052d.webp

002-2_zps63e42d33.webp

004-2_zps685b9e26.webp
 
Geen idee hoe dit zou kunnen komen. Zoals je het beschrijft werk je op de juiste wijze. Wellicht is het wat mk-us al eerder benoemde; nu de lak pas echt schoon is zie je de defecten.
 
Doe eens deppend ipv 'wrijvend' met de doek over de lak: kan zo zijn dat de lak zó schandalig acht is dat je al strepen krijgt als je er naar kijkt.
Zaten die vlekjes er ook al voor het aanbrengen van de wax pas nadat je de wax hebt afgenomen e.d. ?
http://batchgeo.com/map/7a41ee6cfc407abecd59c69c69350eeb >>> kaart met detailers, wellicht een ervaren iemand bij je in de buurt die je kan bijstaan met deze problematiek ?
 
Misschien een hele domme opmerking hoor, maar ik probeer me een beetje te verplaatsen in je frustratie (kan me voorstellen dat je er dat van raakt n.l.)... kan het niet zo zijn dat je hier met een zachte of juist gevoelige lak te maken hebt?
Even ter indicatie... de Subaru hier op de oprit was na het polijsten zo strak als een spiegel., Met een schone, nieuwe, Monello verde doek bij wijze van testje met iets meer druk over de motorkap gewreven -> resultaat = krasjes.
Mijn vader aangeleerd te wassen volgens de twee emmermethode, tweemaal een washmitt van Meguiar's en een tweetal droogdoeken. Iets te hard boenen op insectenresten -> krasjes.
Iets te fanatiek die vieze plek willen verwijderen -> krasjes.
Auto drogen en iets te hard over de flanken gaan -> krasjes.

Lijkt overdreven het hierboven staande, maar het is gewoon echt zo... een paar weken na het polijsten was ik ook behoorlijk over de zeik toen hij heel trots vertelde; 'kijk 'Maaik', weer helemaal schoon, blinkt als een spiegel' En ik kreeg de schrik van mijn leven toen ik de eerste krasjes, veegkrasjes, swirls en waskrasjes alweer zag. Dacht dat het aan hem lag, maar heb de auto van de week zelf weer eens gedaan, wat een werkelijke ramp. Hiermee probeer ik enkel aan te geven dat hoezeer je je best ook doet, het best weleens aan het soort lak zou kunnen liggen.
 
Heb horizontale delen deppend gedaan, zijkant eerder getrokken (zoals in stappenplan dibbuz). Vlekjes vielen minder op alleszins voor wax en duidelijk minder na een waxbeurt, wagen blinkt nu wel veel meer door foamen, enz maar laat ook meer imperfecties zien (nadeeltje) waarvan er al veel opzaten voor mijn tijd, herinner me dat ik bij eerste waxbeurt al opmerkte dat er veel krasjes opzaten .

Ga er voor alle duidelijkheid misschien best bijzeggen dat ik fysieke aandoening heb en daardoor weinig kracht in vingers/handen en snel vermoeid en probeer te vermijden dat ik te hard druk, zoals gelezen in andere topics, de mitt & doeken zelf werk te laten doen maar lukt niet altijd door de moeite en dan springen schouders bij.

Kan dus goed zijn dat ik niet ideaal wrijf ed daarom dat ik ook wil vermijden schade aan te brengen door bvb te kleien en me wil beperken tot wat ik kan en tot nu ging wassen en af en toe waxen (vroeger enkel Meguiar's gold class vloeibare wax en viel precies minder op toen) vrij goed maar misschien moet ik hem toch maar nog enkel gaan wassen in toekomst en me erbij neerleggen dat dit beste resultaat is.

Ook bedankt voor overzicht, zie iemand uit mijn dorp en zal deze eens contacteren en nogmaals veel dank voor al het advies, wordt zeer gewaardeerd.
 
zie dat het een BMW is , juist ? Troost je , hier een Mini , 14 dagen geleden gewaxt etc , en nu met Meg Detailer erop geweest omwillen van vogelpoep en ook kleine krasjes , zal aan de lak liggen .