• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes niet weg na polijsten

Fordfietse

Detailing rookie
4 sep 2019
3
12
Hallo,
Ik heb een vraag
Gisteren ben ik mijn auto grondig gaan wassen, daarna kleien en toen begonnen met polijsten. Ik gebruik de hex logic oranje pad met v34 van chemical guys en ben begonnen met het spatbord. Deze is mooi geworden en alle krasjes en swirl marks gingen weg. Toen ben ik met de deur begonnen en kreeg ik alleen maar meer swirl marks. Er zat geen vuil op de pad, Wel veel residu. zal dit de reden zijn van de krasjes?
 
Altijd met 100 procent schone pad beginnen, en ook met schone lak.
Hoe schoner je begint, hoe beter.
 
Ander paneel kan zomaar andere lak betekenen. Wellicht heb je daar ineens te maken met "soft" of zelfs "sticky" paint. Dan ga je met een grof schuurmiddel (compound) weinig goeds doen. Probeer dat paneel eens met een lichtere combi.
 
Zelfde combinatie van polijstmiddel en pad, maar je veroorzaakt swirls en veel polijststof. Dan zou ik ook zeggen dat het paneel andere lak heeft.

Probeer eens wat @RoCo aangaf; Een lichtere combi en eventueel wat fijn polijstmiddel bij je medium-combi doen.
 
  • Leuk
Reactions: Fordfietse
Ander paneel kan zomaar andere lak betekenen. Wellicht heb je daar ineens te maken met "soft" of zelfs "sticky" paint. Dan ga je met een grof schuurmiddel (compound) weinig goeds doen. Probeer dat paneel eens met een lichtere combi.
Dankjewel voor je bericht, ga het proberen