• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes op plastic Km teller

Qashqai2014

Detailing rookie
18 apr 2014
33
0
14090477490_f3b98ec437_h.jpg
Mijn dealer heeft mijn gloednieuwe qashqai "gepoetst" afgeleverd. Om verdrietig van te worden. Enig idee hoe ik die krasjes het beste kan wegwerken...?
 
Misschien even langs de dealer hoe ze dit gaan oplossen, je betaald flink voor een auto en dan krijg je dit.. bij mijn auto heb ik het weg gekregen met UC en handpad. Maar ik weet niet of dat bij elk soort plastic kan. Succes! Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
 
Als dit zo wordt afgeleverd bij een nieuwe auto zou ik zeker eisen dat dit onderdeel vervangen dient te worden. Ken ech nie!!!
 
Alles eerst terug gaan natuurlijk, maar anders meguiars plast x even proberen, dit is echt voor plastic.
 
Dit ook ervaren op het plastic van mijn km teller. Met Mezzo en Veloce op een mfpad vrijwel helemaal weggekregen. De buitenkanten zijn redelijk moeilijk te bereiken met een normale grootte mf pad. Dat doe ik binnenkort verder.
Tip: Als je het zelf gaat doen....plak je kunstof eromheen af. Dat ga je geheid raken tijdens de rondvegende bewegingen.
 
Ik moet zeggen dat er bij mij ook wat van die krasjes opzitten, niet zo erg maar toch

Ook een Qashqai J11 2014, zal dus ZEER krasgevoelig zijn. Heb op ons forum (QQP) ook gelezen dat de laklaag superdun is, dus hiermee ook opletten.
 
Als de dealer al op zo'n plek zo'n schade kan aanrichten, dan wil ik het lakwerk nog niet zien :(
 
Dat is erg vervelend. Als je zelf aan de slag wilt zou je Poorboys Pro. Polish #1 of #2 kunnen proberen of een plastic polijst zoals Meguiars PlastX.
 
Ik heb het geprobeerd met meguiars plastx. Het is op zich wel gelukt maar toch zijn er nog krasjes zichtbaar. Ik ben er drie keer overheen gegaan met plastx (ronde bewegingen totdat het wegtrok). Helaas kon ik niet overal goed bij, zeker niet bij de randen en het middenstuk. Misschien dat ik ooit het geheel er uit haal om goed bij het plastic te kunnen.
 
Hoe heb je het erop gewreven? De monello disc Nero foam zal hier denk ik makkelijk voor zijn. Mede door de rand die je kan gebruiken bij de rondingen.
 
Jolie ontzettend bedankt voor de tip. Met de Nero Foam Applicator ging het een heel stuk makkelijker en het resultaat is 10x beter. Krasjes zijn nagenoeg niet meer zichtbaar. Echt een aanrader.