• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen en swirls gaan niet uit BMW met DAP900

Spike2100

Detailing trainee
1 aug 2015
6
25
Nou... BMW Heeft een knetterharde lak!
Probeer eens de grofste combinatie met een paarse wollen pad........

Mocht je dat nog niet gedaan hebben ;)




Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Heb je al Scholl S3 gebruikt? Dat werkt in mijn ervaring combinatie met de DAP een stuk beter op BMW-lak dan Monello Veloce.

Nog niet nee. Wil echt ander product en-of andere pads bestellen.

Andere pads ook kopen, paarse beter?
 
Kan ik over meepraten, scholl S3 is een heel fijn polijstmiddel.
Misschien is de scholl sandwich pad ook een optie.
 
Andere combinatie wil wel werken
Hierboven zijn goede tips gegeven.
Harde lakken moet je anders aanpakken dan zachte
Daarom maken wij altijd een testspot om de juiste combinatie te bepalen.
 
ik heb knetterharde renault lak (wit metallic)

zopas met s30 op geel krassen op achterbumper kunnen verwijderen!

s3 is nog stukje sterker.
 
Wat is het resultaat? Ben er wel benieuwd naar.

Mijn eigen auto ook met S3 en Buff and Shine MF cutting pad gebruikt en de Lake Country blauwe cutting pad. De swirls kreeg ik er daar echt wel mee uit. Heb alleen met een rupes machine, Duetto en de 15, mogen werken, want de DAP was gewoon te licht bevonden om de welbekende keiharde BMW lak te corrigeren. Heb trouwens sinds kort een potje Waxaddict Finale en dat is een heerlijke wax die je heel dun aan kunt brengen en makkelijk uit te wrijven is. Resultaat is super.
 
Nog niet nee. Wil echt ander product en-of andere pads bestellen.
Andere pads ook kopen, paarse beter?
Ik heb zo'n zelfde type auto al kunnen corrigeren met S20 icm LC HD blauwe pads op mijn Rupes 21.
Niet alle BMW modellen hebben een keiharde lak zeker dit type niet echter zal een testspot dat moeten uitwijzen.

In dit geval ben je al 4 uur bezig geweest en als je zelf echt overtuigd bent dat je te maken hebt met keiharde lak dan is Scholl Sandwich zwart/witte spiderpad icm S3 echtveen heel effectieve combi.
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Ik heb mijn E91 (2010) met het Scholl Concepts/DAP 900 starterspack (S3/S30) gedaan. De auto was sinds nieuw niet gepolijst. Heb rondom 2 hits met S3 gedaan, motorkap en dak nog 1 keer extra. Daarna op de witte pad met S30 een hit over de hele wagen. Ongelovelijk, denk dat ik 90% van alle krasjes etc. kwijt ben. Helaas laat de HD wax van Autoglym dan zien wat je gemist hebt, maar deze wax is wel waanzinnig op donkere lakken. Aanrader!
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten