• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen Golf 3 GTi + Terugkerende verwering

Dat klinkt opzich niet raar allemaal.
Ik zou echter persoonlijk wel de pads vaker reinigen.

Ik heb niet een directe oplossing maar het kan zijn dat de lak 'droog' is.
Mijn stappen zouden zijn; een rondje met een medium/finish polish zoals Scholl S30, Rupes Geel of Monello Finale.
Daarna lekker voeden met een Glaze en afwerken met een Wax.
 
Ik ben ook voorstander van de pads vaker reinigen hoor. Gelukkig ben ik ondertussen in een fase dat ik meerdere dezelfde pads heb zodat ik minder vaak van 'de poetsschuur' naar de keuken hoef te lopen om de pads schoon te maken.

Ik had nog Meguiar's Ultimate Polish staan, maar dat verwerkte niet zo lekker. Na het uitpoetsen zag je met de inspectielamp de poetsbanen. Dat had ik ook op een zwarte Peugeot 207, maar bijvoorbeeld niet op mijn Volvo S40 en andere auto's.

De Ultrafina van 3M deed het wel goed, daarna vond ik het resultaat heel mooi. Heb nu sinds kort wel de Menzerna 3-in-1 staan en ik wil de PB Black Hole nog proberen.

Oude rode auto's blijven daarentegen altijd een uitdaging...
Waarmee hadden jullie deze Golf beschermd? Aangezien er nu TW Hybrid Sealant getopt met Auto Finesse Radiance opzit.
 
Auto Finesse Radiance is een goede wax, maar ik zou de TW laten zitten. Voor het waxen zou ik bijvoorbeeld Lime Prime Lite aanbrengen, of om in hetzelfde merk te blijven. Auto Finesse Ultra Glaze kan ook
 
Je input wordt gewaardeerd, thanks!

De sealant laten zitten aangezien een traditionele wax meer 'voedt' denk ik dan? Dan luidt dus het advies dat 'ie de auto even moet wassen/strippen, kijken wat de staat is, eventueel nog een ronde polijsten en dan inderdaad de Lime Prime Lite/Ultra Glaze aan te brengen en dan toppen met de Radiance.