• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen in interieur

daandenh

Detailing rookie
4 nov 2020
2
2
beste allemaal,
ik heb een nieuwe opel corsa sinds 4 maanden.
vandaag wou ik hem van binnen schoonmaken.

toen ik klaar was schrok ik me kapot van de krassen die ik achter heb gelaten.....
ik heb het schoon gemaakt met lauw water en een microvezel doekje.

hoe krijg ik dit weg? is dit te doen voor iemand die onbekend is op dit gebied?
en hoe kan ik het in vervolg schoonmaken zonder dat het er lelijk van word.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
zie de bijgevoede fotos

gr daan
 

Bijlagen

  • 20201104_132230.jpg
    20201104_132230.jpg
    174,8 KB · Weergaven: 568
  • 20201104_132354.jpg
    20201104_132354.jpg
    133,2 KB · Weergaven: 548
  • 20201104_132224.jpg
    20201104_132224.jpg
    127,2 KB · Weergaven: 431
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Wat voor microvezeldoekje heb je gebruikt? Lijkt erop dat dit zo'n goedkope is die ik meteen zou weggooien. het beste is om er gewoon vanaf te blijven en alleen stofvrij te maken. Met lichtjes polijsten met een licht polijstmiddel zal het wel weer een stuk beter worden maar altijd eerst op een klein stukje proberen of je het gewenste resultaat krijgt. Ik snap ook niet dat ze dat soort rommel in een auto verwerken, alles zie je erop. In dit topic staat ook wat info.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: daandenh
Zo dan! Dat mf doekje ging bij mij de kliko in ,is dit een beetje te vergelijken met van die “pianolak” delen die ook voor het exterieur gebruikt worden?
Dit kan idd erg gevoelig materiaal zijn maar wel te polijsten n dan coaten met bv Gyeon Trim ,wellicht als je aangeeft at je woonplaats is dat er een detailer bereid is om eens te kijken/polijsten
 
  • Leuk
Reactions: daandenh
Aaaah bah! Deze pianolakdelen zijn super krasgevoelig inderdaad, soms nog erger dan de delen buiten de auto. Polijsten is een optie, maar wel voorzichtig aanvliegen!

Zoals hierboven aangegeven, zet even je locatie neer, wie weet zit je in de buurt van iemand met een mini polisher:
csm_anw_pxe80_10-8-ec_05_832bce81cd.jpg
 
  • Leuk
Reactions: daandenh
Wat een krassen zeg!
Dat word een kwestie van goed afplakken en polijsten met een mini polisher en een fijn polijstmiddel.

Ik neem altijd die hoogglans delen af met een pufje spray and wipe, en een Monello Peluche verde.
Krasvrij houden doe je het nooit, maar dit is wel extreem. :D
 
  • Leuk
Reactions: daandenh
kijk ik heb dit materiaal niet aan de binnenzijde van de auto maar ik zou zou het (net exterieur ) gewoon coaten dan zijn die delen net wat minder gevoelig. En goede edgeless doeken gebruiken met gesloten lus
 
  • Leuk
Reactions: daandenh
Hier ook de complete middentunnel in zwarte piano lak. Na twee dagen heb ik er een matte wrap overheen gedaan die na een jaar nog geen krassen vertoont. Zag mezelf niet iedere week krasjes wegpolijsten.
 
  • Leuk
Reactions: daandenh en RoyR
bedankt voor alle tips het ergste is weg en laat het hierbij,
kan ik dit wel droog afnemen met een goede stofdoek?