• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in zijpaneel Opel Calibra

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.015
193
45
Ik ben met de auto van mijn maatje bezig die vorig jaar compleet opnieuw gespoten is.

Omdat deze auto van binnen nog helemaal opgebouwd moest worden hebben we deze in een loods gestald en deze steeds netjes afgedekt met een stoffen autohoes maar tot vorige week nooit detail technisch behandeld.

Nu zijn we echter in de laatste opbouwende fase en eindelijk toe aan het detailen.
Op 1 zijpaneel komen we echter krassen tegen die overeen komen met krasjes die je krijgt na gebruik van een wollen pad.
Deze krasjes zijn er vermoedelijk in gekomen door de stoffen afdekhoes waar vermoedelijk vuil onder heeft gezeten en bewogen heeft over de lak.

Deze krasjes hebben we al geprobeerd eruit te halen met diverse combinaties tot aan een wollen en gele pad op de DAP900 icm de Forza aan toe maar er blijven maar afdrukken achter.
Ter verduidelijking : ze zaten er al in voor de wollen pad in zicht kwam dus die wollen pad heeft ze zeker niet veroorzaakt.

Mijn optie was eigenlijk sanden met 2000 en 3000 en daarna met de pro en een gele of oranje pad icm forza dit weer nabehandelen, uiteraard gevolgd door mezzo en finale icm de DAP.
Nu lees ik in een ander topic dat het wellicht ook zou lukken met alleen de rotary ?

Wat zou jullie advies zijn ?
Overigens zitten er 7 lage blanke lak op (+300 micron) dus enige correctie ruimte is er wel.
 
Je weet zeker dat ze er niet onder/halverwege zitten? Wordt het uberhuapt wel minder?
 
Of ze eronder zitten heb ik geen idee van, voelen doe ik ze iig niet maar ze zijn niet door de blanke lak lag heen.

Het gekke is dat het lijkt of ze verplaatsen naar de rand van het gebied waar ik aan het polijsten ben, je ziet ze juist aan de rand verschijnen waar eerder bijna niks te zien was ?
Uiteraard is er goed gewassen, geclayed en afgenomen. Ook de pads zijn al gewisseld voor nieuwe pads (zo uit de verpakking) waar ik hetzelfde probleem mee heb.
Na iedere sessie neem ik af met de Eraser dus het is ook niet zo dat ik er olie oid in sta te smeren en ze daardoor weg lijken te gaan in het gebied wat ik behandel.

Ze worden wel minder maar na 3 hits met geel en 4 met wol zit het er nog steeds (voor mij) zichtbaar in daar waar ik wel zou verwachten dat ze weg zouden zijn of in ieder geval flink minder zouden zijn. Ook oranje met mezzo en finale op wit geeft geen verandering dus het is mijn inziens ook geen te grove combinatie die ik probeer.

Op de rest van de auto heb ik deze problemen helemaal niet. Daar is een oranje pad met mezzo ruim voldoende (uiteraard afgebouwd met finale en bijbehorende stappen).

Voordeel is dat het een vlak stuk paneel is van 40 bij 30cm dus relatief makkelijk met de rotary te doen.
Denk dat ik volgende week eerst eens de tip van Dennis ga uitproberen : de pro met een oranje pad icm mezzo