Ik ben met de auto van mijn maatje bezig die vorig jaar compleet opnieuw gespoten is.
Omdat deze auto van binnen nog helemaal opgebouwd moest worden hebben we deze in een loods gestald en deze steeds netjes afgedekt met een stoffen autohoes maar tot vorige week nooit detail technisch behandeld.
Nu zijn we echter in de laatste opbouwende fase en eindelijk toe aan het detailen.
Op 1 zijpaneel komen we echter krassen tegen die overeen komen met krasjes die je krijgt na gebruik van een wollen pad.
Deze krasjes zijn er vermoedelijk in gekomen door de stoffen afdekhoes waar vermoedelijk vuil onder heeft gezeten en bewogen heeft over de lak.
Deze krasjes hebben we al geprobeerd eruit te halen met diverse combinaties tot aan een wollen en gele pad op de DAP900 icm de Forza aan toe maar er blijven maar afdrukken achter.
Ter verduidelijking : ze zaten er al in voor de wollen pad in zicht kwam dus die wollen pad heeft ze zeker niet veroorzaakt.
Mijn optie was eigenlijk sanden met 2000 en 3000 en daarna met de pro en een gele of oranje pad icm forza dit weer nabehandelen, uiteraard gevolgd door mezzo en finale icm de DAP.
Nu lees ik in een ander topic dat het wellicht ook zou lukken met alleen de rotary ?
Wat zou jullie advies zijn ?
Overigens zitten er 7 lage blanke lak op (+300 micron) dus enige correctie ruimte is er wel.
Omdat deze auto van binnen nog helemaal opgebouwd moest worden hebben we deze in een loods gestald en deze steeds netjes afgedekt met een stoffen autohoes maar tot vorige week nooit detail technisch behandeld.
Nu zijn we echter in de laatste opbouwende fase en eindelijk toe aan het detailen.
Op 1 zijpaneel komen we echter krassen tegen die overeen komen met krasjes die je krijgt na gebruik van een wollen pad.
Deze krasjes zijn er vermoedelijk in gekomen door de stoffen afdekhoes waar vermoedelijk vuil onder heeft gezeten en bewogen heeft over de lak.
Deze krasjes hebben we al geprobeerd eruit te halen met diverse combinaties tot aan een wollen en gele pad op de DAP900 icm de Forza aan toe maar er blijven maar afdrukken achter.
Ter verduidelijking : ze zaten er al in voor de wollen pad in zicht kwam dus die wollen pad heeft ze zeker niet veroorzaakt.
Mijn optie was eigenlijk sanden met 2000 en 3000 en daarna met de pro en een gele of oranje pad icm forza dit weer nabehandelen, uiteraard gevolgd door mezzo en finale icm de DAP.
Nu lees ik in een ander topic dat het wellicht ook zou lukken met alleen de rotary ?
Wat zou jullie advies zijn ?
Overigens zitten er 7 lage blanke lak op (+300 micron) dus enige correctie ruimte is er wel.