• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen na commandant 4

Thascorp

Detailing rookie
22 mrt 2012
3
0
Hallo pro's,

Na een hoop berichten gelezen te hebben op dit forum zal ik mijn probleem maar aan jullie voorleggen om verdere problemen te voorkomen.
Mijn zoon had voor mij mijn Toyota Prius gepoetst met commandant 4 (zonder mijn weten) enkele dagen later zat heel de auto vol met lichte schuurkrassen,
dit hebben we samen geprobeerd te herstellen met een goedje van turtlewax maar uiteraard zonder resultaat.
nou was mijn vraag of jullie tips hebben om deze flink beschadigde lak te herstellen
 
(Machinaal) polijsten zal uitkomst bieden.

Probleem met de Commandant is dat hier een schuurkorrel inzit die zichzelf niet afbreekt, m.a.w. het blijft maar "polijsten" met krasjes tot gevolg.

Maarre, gooi die pot maar snel daar waar ie in hoort: de bodem van de prullebak ;)
 
Ik zie maar één oplossen. Een complete DAP behandeling. Starten met een testspot en dan de hele auto behandelen.

Misschien een idee om 15 april naar de meeting in Kampen te komen voor een demo. Ik wil je best laten zien wat je met een DAP kunt bereiken. Je zult verstelt staan.
 
nicknameless zei:
(Machinaal) polijsten zal uitkomst bieden.

Probleem met de Commandant is dat hier een schuurkorrel inzit die zichzelf niet afbreekt, m.a.w. het blijft maar "polijsten" met krasjes tot gevolg.

Maarre, gooi die pot maar snel daar waar ie in hoort: de bodem van de prullebak ;)


Bedankt voor het snelle antwoord!

is het met deze starterskit te herstellen:
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101802

dat duivelse spul heb ik inderdaad snel bij het vuil gegooid!
 
De vraag is, of dit een eenmalige actie wordt, ofdat je je op het detailen gaat toe leggen.

In het geval het je er op dit moment alleen om gaat om de krassen eruit te krijgen en je daarna weer de wasstraat gaat bezoeken, dan kan je beter je geld uitgeven aan een ervaren detailer (Carclean detailed bijvoorbeeld ook auto's).

Met de betreffende set ben je er namelijk nog niet en je zit zo een paar honderd euro verder.
Het zou dan zonde van het geld en de producten zijn, als je er niet verder mee gaat.
 
waar moet ik dan ongeveer aan denken als ik mijn auto laat detailen ?

en is dit door Carclean.com zelf of bedoel je daar forumleden mee ?
 
Ik bedoel Carclean.com zelf, zie (algemeen);
https://www.Carclean.com/Faq

En dit is het subforum waar ze de resultaten laten zien;
https://forum.Carclean.com/cc_topics35/Diventa-Bella

Voor prijzen zal je zelf even contact met ze op moeten nemen.
 
@ Frans, met alle respect: ik denk dat hij goedkoper uit is om het zelf te doen.. Heeft hij meteen een leuke hobby erbij! ;)
 
Hallo Leroy (naar ik aanneem),

Ik denk dat het verstandiger is als hij gewoon even langs carclean rijdt met de auto.
Als de schade te erg is, dan kom je niet echt ver met een beginset en heb je echt kennis en materialen nodig om tot een goed resultaat te komen (zonder door de lak te gaan).
Valt het mee, dan kan carclean altijd advies geven wat betreft de benodigde materialen.

In beide gevallen kunnen ze hem ook een prijs geven wat het zou kosten indien hun de schade onderhanden zouden nemen.
 
Als je het type auto's ziet wat Diventa Bella onder handen neemt dan denk ik dat dat in dit specifieke geval het net even te ver gaat.
Diventa Bella is natuurlijk DE plek om je bolide onder handen te laten nemen, maar laten we eerlijk zijn, een Toyota Prius is niet te vergelijken met de Audi's, Porsches, Austin Martin ed : dat is een totaal andere prijsklasse.

Mijn tip : kijk eens op de kaart met detailers en kijk eens met hem (of haar) wat er mogelijk is om dit te herstellen :
http://batchgeo.com/map/7a41ee6cfc407abecd59c69c69350eeb

De detailer kan jou (en je zoon) direct voorzien van nuttige tips en tricks.
 
Juffer1 zei:
maar laten we eerlijk zijn, een Toyota Prius is niet te vergelijken met de Audi's, Porsches, Austin Martin ed : dat is een totaal andere prijsklasse.
Dat is natuurlijk een opmerking die kant noch wal raakt....

:roll

Wat is er mis om een "Jan Modaal" auto te laten behandelen bij Diventa Bella???

Als je maar betaald, dan doen ze alles, dus ook een "Jan Modaal" auto....

Of een "Jan Modaal" auto de moeite waard is om er een Diventa Bella show-off van te maken, is een ander verhaal.
 
Dat laatste bedoelde ik ook en dat weet je ook wel. Als je het stukje erboven ook leest dan kun je dat daaruit ook opmaken...

Je kan zelf ook wel inschatten wat een treatment bij DB kost en wat een "leek" met soortgelijke klachten daarvoor over zou hebben.
 
Naar ik aanneem zal Carclean niet alleen full details doen en eventueel ook gewoon bepaalde delen polijsten.
Ik bedoel maar, bij een autospuiter hoef je ook niet direct je hele wagen te laten overspuiten als er slechts een deel is beschadigd.
Het is echter wel op dit moment moelijk om ook maar iets over de schade te vermelden, want de TS heeft verder geen foto's geplaatst.

Indien iemand de TS had willen helpen, dan had deze denk ik al contact opgenomen.
En een commerciële aanbieding is voor zover ik weet niet toegestaan op het forum.