• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen of wat anders? Opel Astra 1992

Mr.F

Detailing addict
27 dec 2011
33
65
27
Bij mijn Opel Astra uit 1992 zitten op het dak en de a-stijlen plekken die zijn gekrast of iets van lak dat gebarsten is. Heeft iemand hier ervaring mee ?
DSCN1114.JPG
 
Als ik inzoom zie ik geen barsten maar talloze krassen in de lengterichting van de auto. Typisch voor de krasstraat (of door een zandstorm rijden).
 
Lijken inderdaad "gewone" krassen te zijn. Heb je al geprobeerd wat een hit met een DAP doet ?

Als ik het vanaf een foto moet inschatten dan zou je met een hitje met een rotary al een heel eind moeten kunnen komen.
 
Heb de auto inderdaad een keer gepolijst met de DAP500, meen met Poorboys SSR2.5 kleur vd pad weet ik niet eens meer.
Had het idee dat het wel minder was toen. Heb 'm daarna ontvet en in de Waxaddict vitreo gezet.

Wil mij daar wel echt in gaan verdiepen vanaf nu. Heb straks 2 weken vrij en heb mijzelf voorgenomen echt eens goed de tijd te nemen met polijsten etc. Welke pad(s) en polijstmiddelen zou je mij aanraden? Monello Mezzo & Finale en Poorboys SSR2.5 heb ik staan.
 
Heb ik vaker voor gehad op zilveren auto's, waaronder mijn eigen Citroën Xm. Het waren daar waarschijnlijk schuurkrassen onder de lak. Meet eens of die daar herspoten is!

Het zat daar iig onder de blanke lak in de kleurlaag.

Ik kan op de foto uiteraard niet 100% bevestigen dat dat het is, maar zo op de foto lijkt het wel zo!
 
doe eerst de poorboys ssr maar weg, als je die vervangt door bv Scholl dan kom je al verder.
Ik mis de padkeuze hier, iets wat in mijn ogen heeeeel belangrijk is icm polijstpasta keuze.
 
doe eerst de poorboys ssr maar weg, als je die vervangt door bv Scholl dan kom je al verder.

Niks mis met de SSR voor deze lakken, dat werkt prima. Het wordt een ander verhaal als je 1 of 2 bouwjaren verder gaat, daar doet de SSR inderdaad bijna niets meer op.
Uiteraard corrigeert een Schoil of Monello wellicht iets sneller maar ik zou de Poorboys daar zeker niet direct voor weg gaan doen en eerst opmaken.

Wat ik met de GSi's van Nick en Patrick, de hatchback van Dik en die van Michel deed was een oranje pad met SSR2.5, een witte met SSR2 en een licht groene pad met SSR1. Daarmee kreeg ik ze nagenoeg helemaal strak icm een DAP500.

Kijk anders eens op het ATC forum bij de Show off's.
In die van AngelAstra haar F staat een uitgebreide omschrijving van de stappen die Wilma met de SSR lijn heeft gedaan op haar auto.
Er staat ook nog een van Nick zijn zilveren daily die ik met een DAP900 en Monello heb gedaan.
 
Wil het gewoon goed hebben, dus heb de Scholl S3 en Scholl S30 besteld samen met de gele en witte pad.
Morgen heb ik de hele dag gepland om de Astra te polijsten etc. Het resultaat zal ik zeker plaatsen.
 
Heb ik vaker voor gehad op zilveren auto's, waaronder mijn eigen Citroën Xm. Het waren daar waarschijnlijk schuurkrassen onder de lak. Meet eens of die daar herspoten is!

Het zat daar iig onder de blanke lak in de kleurlaag.

Ik kan op de foto uiteraard niet 100% bevestigen dat dat het is, maar zo op de foto lijkt het wel zo!
Dit heb ik ook gehad met een zilvere Golf. De motorkap zag er precies zo uit als op de foto, en het polijsten lijkt wat te doen, maar dat is gezichtsbedrog of iets. Het zat onder de blanke lak..
 
Totaal niet meer aan gedacht om het resultaat te plaatsen. Stom !
Het is een heel deel eruit, 80% is weg. De auto is echt opgeknapt van Scholl S3 & S30.

Een foto moet ik weer echt even maken gezien ik mijn SD kaartje vd oude camera kwijt ben.
Onderstaand een foto vd auto die nu iets veranderd is,
 

Bijlagen

  • DSC00083.JPG
    DSC00083.JPG
    350 KB · Weergaven: 209