• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op plastic in het interieur, hoe pak ik dat aan?

PlaisirN

Detailing rookie
8 apr 2019
2
2
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om mijn 'nieuwe' auto een grondige wasbeurt te geven. Iemand enig idee hoe en waarmee ik de krassen bij het deurhandel en de opbergruimte weg kan halen en hoe ik het weer kan laten glimmen?

mvg
20190328_085515.jpg
20190328_085524.jpg
 
Welkom op het forum! :)

Oef, dat ziet er flink gehavend uit. Ik denk niet dat je het kunststof met een middeltje kan herstellen. ;)

Wel kan je het goed reinigen en vervolgens een kunststof-dressing aanbrengen om de boel wat leven in te blazen. Je kan met dit soort spul wat verdoezelen, maar de boel is dusdanig gehavend dat je dit altijd blijft zien.

De toplaag is ook flink aangetast.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dat zijn niet alleen krassen, lagen die loslaten los je niet op met schoonmaken. Vervangen lijkt me idd. handiger.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Pookzak (gescheurd) en middentunnel lijkt me zonder meer een kwestie van vervangen door een net sloopexemplaar. Zo te zien van een VAG-model, mogelijk Seat? En natuurlijk de bierdoppen verwijderen uit de portierbakken, die maken alleen maar extra schade voor zover mogelijk. Via de side schadeautos.nl kun je zoeken op donorauto's op sloperijen. Wel vooraf contact opnemen met de sloperij, om zeker te weten dat wat je zoekt niet vorige week is verkocht.
 
@expor middentunnel met kachelregeling lijkt exact op bijv. de Fabia I (1999-2007), maar de deurgrepen zijn heel anders en deden mij meer aan Ibiza/Cordoba rond 2000 denken, maar ik denk dat Altos goed zit met Bora/Golf 4.
 
  • Leuk
Reactions: expor
Nou nou, 8 april aangemeld.
Niet iedereen zit dagelijks op t forum. Ik sla ook wel eens een dagje of twee/drie over omdat ik geld moet verdienen voor het bekostigen van deze hobby.
 
  • Grappig
Reactions: Quantoxx