• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op velgrand

Koko

Detailing rookie
1 jul 2009
229
0
Ik heb al een tijd krasjes op de velgrand zitten van mn zomervelgen.
Ik heb een paar maanden geleden al een geprobeerd om ze te verwijderen met handmatig polijsten maar dat ging niet.
Vandaag wilde ik ze onder mn auto monteren maar wilde toch nog een proberen handmatig te polijsten, aangezien de rand te klein is om met de dap aan de gang te gaan.
Het enigste wat er gebeurd is dat de pad zwart word, ik heb geprobeerd met SSR1, SSR 2.5, Menzerna PO85RD 3.02, Menzera PO106FA en Menzerna PO85RD op een oranje, witte en zwarte handpad.
Ik behaal op deze manier dus geen enkel resultaat, wat zou ik nog kunnen proberen om deze krasjes eruit te halen?

25032010166.jpg
 
dát is toch best belangrijk om te weten.....
maar een testje: als je polijst, wordt je doek/pad dan zwart/grijs..?
zo ja -> geen blanke lak
wanneer dit niet het geval is, zit er blanke lak over.. :cool:
 
De pads worden inderdaad zwart.
Er is me verteld in de winkel dat het gepolijst aluminium is en geen inox want dat dacht ik namelijk ook toen ik ze zag.
 
Mijn eerste vraag zou zijn of je een idee hebt hoe de krassen zijn ontstaan.
De tweede vraag is of je denkt dat je dat ontstaan kunt stoppen.
Ik begin met die vragen omdat het best wat werk zal zijn de krassen eruit te krijgen.
Als je ze in no-time terug hebt is het misschien de moeite niet waard.

Zo te lezen heb je zuiver glansgepolijst aluminium in de rand.
Dat staat allemaal leuk, als je de auto onder een stolp zet.
Je hebt nu twee problemen, de krassen en de kans op kleurverschil na het wegwerken.
Dat kleurverschil kan komen door temperatuur (dus van teveel op een plek werken) of van oneffenheid

Ik zou proberen of je met een lappenschijf de rand egaal kunt raken. Eventueel bijwerken door een deel weg te snijden.
Doe op de schijf een heel klein beetje vaseline dan kan je zien waar hij raakt.
Gebruik de schijf eerst op een lage draaisnelheid en loop de velg helemaal rond
In eerste instantie gaat het niet om het weghalen van de kras, maar om te kijken of je echt alles kan raken
Als je niet alles kan raken krijg je het niet vlak en dus brekingsverschillen als er licht op valt
Dan ben je nog verder van huis, of de rand moet demontabel zijn.
Als dat zo is, is dat een optie, inspannen met de mogelijkheid er omheen te kunnen lopen

Doe alles zo gelijkmatig als het kan, zowel aanbrengen van polijstmiddel als rondgaan met polijsten.

Succes en heb geduld.

Hans
 
De krassen zijn denk ik ontstaan door het drogen.
Voor het drogen heb ik in het begin de meguiars water magnet gebruikt en daarna de dodo juice supernatural drying towel.
Ik denk dat het komt door de water magnet, dat de krassen komen door het wassen lijkt me sterk omdat ze nooit vies zijn geweest, ze worden meestal 2x per week gewassen en foamen en daarna afspuiten is vaak al genoeg.
Als ik ze met de hand na liep dan deed ik dat met een meguiars washmitt die nieuw gekocht is en nooit ergens anders voor gebruikt is, dit icm een schoon sopje dus denk niet dat het daar door komt.

Als het niet op een makkelijke manier verwijderd kan worden dan zet ik ze gewoon in de rimwax en dan zie ik wel hoe het uit komt te zien, het valt namelijk niet echt op, je ziet ze alleen onder een bepaalde hoek en als ze gemonteerd zijn moet je rare houdingen aannemen om ze te zien :-b

Het stoort me gewoon omdat ik weet dat ze er zitten maar ik zie het niet zitten om er dagen mee bezig te zijn omdat ik waarschijnlijk binnenkort toch andere velgen ga halen of de auto misschien verkoop als het meezit.
 
Hier boven typ ik net een hoop tekst, was helemaal niet nodig.
[topic=2430]Kijk hier voor oud topic met plaatjes[/topic]

Hans
 
Dat ik die niet heb gezien bij mn zoektocht :zzz:

Ik ga morgen anders eens proberen met de all metal polish en als dat niks uithaalt dan zie ik het wel, ik heb het nu ook te druk om zo lang met mn velgen bezig te zijn.

Bedankt in ieder geval :)^