• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen spiegelkap + slechte uitspuiting flank polieren

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.825
158
Peer
Op het werk vandaag een Opel vivaro binnen gekregen met een slechte uitspuiting aan de flank, daarnaast had de klant ook enkele krassen in de spiegelkap gezien die hij graag verwijderd/verbeterd wou hebben.

De flank heb ik met een roterend polijstmachine met mirka polarshine 10 en een wollen pad aangepakt, ik heb het polijstmachine lichtjes getild zodat de pad wegdraaide van de uitspuiting i.p.v erin te draaien (dit heeft het risico dat je de vernis weg rolt). Vervolgens heb ik dit "afgewerkt" met een fijne foam pad met opnieuw dezelfde pasta (1-stap compound) op hetzelfde machine, natuurlijk geeft dit niet dezelfde finish als met een DA. Niet ideaal maar we doen het met de materialen die we beschikbaar hebben... Er was nog een waas zichtbaar na het polijsten al was er toch een duidelijke verbetering zichtbaar.

Thuis zou ik hier nog eens overgegaan zijn met een fijnere pasta met een DA.

De spiegelkap heb ik eerst gepolijst met hetzelfde toestel en pasta, ook met een wollen pad, dit had helaas niet voldoende resultaat. Vervolgens ben ik overgegaan tot schuren met P2000 - P3000, na het polijsten was het toch zichtbaar beter dan de eerste polijstpoging.

Over het algemeen een verbetering op alle gebied maar niet dé beste finish en niet alle defects zijn eruit. Een uitspuiting is ook een groot risico om bij te werken (risico op herspuiten/verbranden of oprollen van vernis,...)
 

Bijlagen

  • flank uitspuiting voor.jpg
    flank uitspuiting voor.jpg
    136,3 KB · Weergaven: 0
  • flank uitspuiting voor 2.jpg
    flank uitspuiting voor 2.jpg
    216,9 KB · Weergaven: 0
  • flank uitspuiting na.jpg
    flank uitspuiting na.jpg
    128,1 KB · Weergaven: 0
  • flank swirls.jpg
    flank swirls.jpg
    178,7 KB · Weergaven: 0
  • flank na.jpg
    flank na.jpg
    181 KB · Weergaven: 0
  • spiegelkap voor.jpg
    spiegelkap voor.jpg
    158,1 KB · Weergaven: 0
  • spiegelkap na.jpg
    spiegelkap na.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 0
  • spiegelkap na2.jpg
    spiegelkap na2.jpg
    172,8 KB · Weergaven: 0