• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen, spotrepair en wedsanding

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
Is het een idee om een aparte discussiegroep in te richten voor 'verwijderen van krassen / spotrepair / wedsanding'. Ook repareren van steenslag ed.
Zelf heb ik een beperkte ervaring met wedsanden en de materialen die je daar voor nodig hebt, maar misschien zijn er anderen met meer tips & truuks?
Heeft iemand een adres waar je die 3M rondjes schuurpapier (ca. 2cm doorsnee) kunt bestellen?
 
Zou die rubriek met meer dan gezonde aandacht volgen :heart_eyes: . Die kleine sandingschijfjes schijnen verdomd duur te zijn alsook dat padje waarop je ze kleeft. Ik gebruik van die wijnkurken als pad voor kleine plekjes te schuren (geen echt kurk maar een soort kunststof) maak ze aan beide zijden mooi vlak, breng er dubbelzijdige tape aan en kleef er een uit sandingvel gesneden cirkels op. Werkt perfect en goedkoop (toch....Hollands bloed in de aderen:D )
 
Ziet er dan zo uit:

kurkjs8.jpg
 
Ik gebruik de Meg's sandingblocks voor kleine plekjes maar die kurk ziet er zeer practisch uit zeg!
 
De Meg's sanding blocks vind ik persoonlijk net iets te duur. Voor hele kleine plekjes doe ik wat schuurpapier over de achterkant van een potlood, werk erg goed voor mij!
 
Argh! 40 euro voor 100 schuurrondjes... Wat duur! Dan maar eerst kurken sparen. Nog leuker ook.
x-]
 
Cleaners;

Graag zou ik hier dan van de gelegenheid gebruik maken om jullie bekend te maken met een zeer interessante link:


Het artikel is zeer rijk geillustreerd met foto's. Mogelijk is dit artikel zelfs geschreven door een forumlid van CarClean ?????

Veel plezier met lezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Artikel werd van het Meguiars.be forum gehaald en is geschreven door Ludo. Ludo heeft enkele maanden geleden zelf op dergelijke wijze een serieuze kras op onze Megane onder handen genomen met als resultaat dat er niets meer te merken is van de kras en ondertussen heb ik al het één en ander aangeschaft, testmotorkap inclusief maar wacht op wat betere tijden (gezondheid laat het afweten momenteel) om me er ook in te verdiepen.
 
Ik hoop dat zo'n subforum er komt! Ik ben erg benieuwd naar alle info en tips, gezien ik nog wat stofjes in de lak heb zitten. Bijna niet te zien, maar toch storend!
 
Nog nieuws of er misschien iets als dit opgezet kan worden?? Ik wil graag wat doen aan lakstofjes en sinasappel lak lokaal verminderen....
 
Leonneke zei:
Cleaners;

Graag zou ik hier dan van de gelegenheid gebruik maken om jullie bekend te maken met een zeer interessante link:

Klik: Wetsanding Techniek

Het artikel is zeer rijk geillustreerd met foto's. Mogelijk is dit artikel zelfs geschreven door een forumlid van CarClean ?????

Veel plezier met lezen

Jeetje. Wat behandelen ze grote vlakken voor relatief kleine krasjes. :confused:

Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden. Okay de krassen verdwijnen dan wel, maar ik kan me toch niet voorstellen dat je met schuren de laklaag sowieso "aantast" danwel minder solide maakt. En in de bovenstaande link gaan ze dus echt veel meer oppervlakte dan alleen de kras te lijf.
Zijn de motorkappen van die BMW en de JAg nu 1/3 van hun beschermende vernislaag kwijt :roll