• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen veroorzaakt door schuurspons herstellen?

Eppie

Detailing rookie
29 jun 2009
3
0
Ik weet het, het is dom8o , maar ik heb met een schuursponsje hardnekkig vuil van de auto gepoetst. De auto is schoon, maar ik heb er lelijke krassen aan over gehouden. Nu lees ik dat dat met polijsten wellicht hersteld kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee en weet diegene de oplossing? Mocht je zelf expert zijn om dit soort schade te verwijderen; ik woon in Delft, dus als je in de regio woont, verneem ik graag je reactie.
 
Het is de regel jezelf eerst even voor te stellen Eppy...

https://forum.Carclean.com/forums/stel-jezelf-hier-voor.5/.aspx


Met polijsten moet je inderdaad wel redelijk wat krassen kunnen wegwerken - alles afhankelijk van de diepte en staat van je lak.

Gr. Arjan
 
Arjan, het voorstellen is geen regel, maar wordt wel zeer op prijs gesteld ;)

Eppie: dit soort krasjes zijn weg te werken, maar zoals Arjan al aangeeft hangt dat wel af van de diepte van de krasjes en de staat van je lak. Heb je wat meer info over je auto? Foto´s doen al helemaal wonderen. :ja
 
Oh, mezelf voorstellen. Natuurlijk: Ik ben 38, woon in Delft en heb een peugeot 308 zilvermetallic uit 2007 (met krassen:confused: ). Ik ben geen autoexpert overigens.
 
Je woont in Delft, dus dan is het maar een klein ritje naar Carclean in Bergschenhoek. Zeker doen! :ja

Loop je alleen wel de kans dat je er nooit meer af komt....... ;)
 
sorry voor de kick, maar is hier nog iets uit gekomen?

dit omdat ik over 3 dagen ook een auto heb die er VRESELIJK aan toe is!

hele dak+halve motorkap is naar de maan, erg diep, maar niet door de blanke heen.

met de hand was er niks aan te doen.

ik heb de auto dus al gezien, en ben vrij sceptisch, maar ik VREES dat het me niet echt gaat lukken.

graag had ik dus geweten hoe deze schade is afgehandeld, of wat ik het beste in kan zetten tegen schuurspons schade's
 
ik had gisteren een jeep cherokee met de zelfde soort krassen was met de dap er niet uit te krijgen
maar met de rotary met wit en mazerna 2.5 is toch 80%dicht gevloeid
heb er niet extra veel aandacht aan geschonken om dat de kap eigenlijk toch gespoten moet worden wegens grote lak inperfecties
 
aan deze auto ga ik ook geen uuren besteden, maar zolang er maar een deel van de krassen weg zijn..

ik twijfel om er meteen 2000 / 3000 grid erover heen te halen, maar heb de middelen niet om het terug te polijsten (als zwaarste combi wit+ ip)

het is waarschijnlijk doorgeschoven naar dinsdag, dus zal eens een goede show off maken
 
ik heb geen midellen om te wetsanden...

mijn vraag was in het kort.. of dit gewoon terug te polijsten valt..

mochten jullie nou van mening zijn, dat schuurspons krassen ABSOLUUT niet! te verwijderen zijn met de rotary, dan zorg ik dat ik iig spullen heb om EVENTUEEL te wetsanden:p

maar je kan ook inhoudelijk erop reageren, aangezien jij er wel ervaring mee hebt (tenminste, dat dacht/hoopte ik)
 
Schuursponskrasjes zijn prima te verwijderen met een rotary. Hoe goed dat lukt zal aan de hardheid van de lak en de diepte van de krasjes liggen maar ik verwacht geen problemen met wit en ip.
Zeker niet gaan sanden hiervoor.
 
en dat zijn de antwoorden waar ik wat aan heb!

lak is niet echt heel hard, grotendeels is vrij oppervlakkig, maar er zitten een aantal plekjes tussen waar er echt "geboend" is

weet niet precies wanneer ze hier weer is, denk vrijdag o i d
 
Mja je kent het vast wel maar de remedie voor jou probleem is en blijft " Test Spot!!!"

Wetsanding is de laatste grofste middel.
die je best met ip en wit met de rotary terug kan krijgen, als je eindigt met 3000 grid
 
wit en intensive polish?
oranje of zelfs geel werkt veel beter met de IP
je zou hiermee kunnen beginnen maar denk dat het resultaat tegenvalt; mijn ervaring is anders, je hebt een sterk middel nodig.
die sponsjes maken diepere krassen dan je zou verwachten.

de lichtste schuursponskrasjes kun je zelfs met een dap wel verwijderen, met de juiste compound en pad
met een rotary gaat het wel sneller.

heb met regelmaat auto's met dit soort schades in mijn werkplaats staan, is altijd lastig in te schatten hoever je de krasjes zult wegkrijgen, dat het beter wordt is zeker; echt de moeite waard.
 
het is uiteraard nooit van te voren te zeggen, en indd, testspot..

zal vandeweek eens kijken als ze er weer is..

wel leuk om zo met de rotary te spelen..

jullie horen nog,