• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg wagen niet super glad,wat doe ik verkeerd?

boup

Detailing addict
21 dec 2018
69
50
Hallo,

Ik heb 3 maand geleden een nieuwe Audi A5 gekocht,momenteel 3000 km.
Heb die elke week gewassen gebruik daarvoor "Mothers Carnauba wash & wax"
En daarna droog ik de wagen met de super droogdoeken van "Gyeon" (dat zijn super goede droogdoeken) ;)
En na het drogen spray ik er "Meguiar Synthetic X press spray wax" op.(bus van 3780 ml)
En dan poets ik het op met microvezeldoek van "dodo juice fantastic fur"
Wagen is proper,glanst.
Maar toch ben ik niet helemaal tevreden,vind de lak niet zacht genoeg.

Wat doe ik verkeerd?
Moet ik de wagen eens kleien?
Wil hem echt super glad hebben (als er een vlieg opzit,dat ze eraf schuift);)

Heb al zoveel gekocht van doeken en producten,kan bijna zelf een shop openen zegt mijn vrouw:cool:

Ben benieuwd

Soepergrover

Soeper Moderator
Medewerker
Tester of Bling
13 mei 2009
7.010
223
Omgeving Breda
Wat is 'niet glad genoeg'?
Voel je nog wat vervuiling en/of weerstand als je (voorzichtig) je hand over de lak haalt? (tip, no kidding: doe je hand in een schoon boterhamzakje)
In dat geval kan een kleibeurt weleens helpen. Eventueel teerplekjes, boomhars en ijzerplekjes verwijderen met daarvoor bedoelde middeltjes.
Is de lak wel glad, maar niet glad genoeg voor je gevoel, dan wordt het wat experimenteren met LSP's (wax, sealant of misschien wel een coating), detailersprays etc.