• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunnen White Diamond, EXP en Natty's over een bestaande collinite laag heen?

AudiA3

Detailing rookie
11 aug 2010
342
0
Veel gelezen hier de laatste tijd en veel van jullie geleerd al, great! Heb me in het voorsteltopic netjes voorgesteld, en nu dan maar direct de eerste (beginners)vraag..

Heb in de afgelopen weken mijn 4 jaar oude Peugeot 407 in metallic zilver eens goed onder handen genomen, voor mijn doen dan tenminste ;-)

Met het handje de volgende stappen gedaan:
- Wassen
- Kleinen met de Mothers set
- Mothers Pre Wax Cleaner, Step 1
- Mothers Sealer and Glaze, Step 2
- Wax, collinite 476
- Overige zaken ook gedaan, tims, interieur, ramen e.d.

Het resultaat is voor mijn begrippen erg goed! (kom vanaf niveau commandant / turtle wax :party ) Mooie glans en mooie druppels na een regenbui. Ben er erg tevreden over.

Uit nieuwsgierigheid wil ik mijn bescheiden collectie gaan uitbreiden met PB White Diamond, EXP Pure Sealant en de Natty's Paste Wax. Begin na 4 bestellingen toch een lichte voorkeur voor de PB's producten te krijgen.

Nu is mijn vraag; Kan ik de White Diamond, EXP en eventueel ook de Natty's over de bestaande collinite heen zetten? Of moet ik voor een optimaal resultaat toch eerst weer de collinite laag strippen... Hoop eigenlijk van niet.. :s

Alvast bedankt voor jullie ongetwijfeld wijze raad!

Sorry, verkeerde titel.. Beginnersfoutje. Kan ik dit zelf aanpassen of moet ik nu de hulp van Bert inroepen??

Ik hou toch de waxlaag strippen d.m.v een goede was- en kleibeurt. Daarmee haal je zowel verontreigingen, als de waxlaag eraf.

White Diamond is een glaze. Volgens CC is een glaze een voedend glansproduct dat op basis van droge olieën in de porieën van de lak trekt. Na verloop van tijd gaan de porieën van de lak open staan en gaat ook de originele glans terug in kwaliteit. Een glaze herstelt de glans en voedt de lak.

Een glaze kan na een cleaner of polijstbehandeling worden aangebracht, maar heeft van zichzelf geen beschermende werking. Om de werking van de glaze te behouden is het belangrijk om de glaze te beschermen met een sealant (de EXP) en/of wax.

Correct me if i'm wrong!:-d

Zoals hierboven ook al staat , zou ik eerst wassen en kleien. ( byv met het kleisetje van Mothers ).

Dan eventueel polijsten , Glaze erop vervolgt door de Sealant.En als laatst de Natty`s erop;)

Bedankt voor de reacties zover.

Wassen was ik sowieso wel van plan ja. Kleien en polijsten heb ik echter 2 weken terug nog gedaan dus lijkt me niet echt nodig toch? Wat dat betreft is de voorbereiding klaar. De volgorde glaze (WD), sealer (EXP), wax (natty's) is me ook duidelijk.

Vraag is meer of die collinite 476 er eerst echt af moet..

AudiA3 zei:
Bedankt voor de reacties zover.

Wassen was ik sowieso wel van plan ja. Kleien en polijsten heb ik echter 2 weken terug nog gedaan dus lijkt me niet echt nodig toch? Wat dat betreft is de voorbereiding klaar. De volgorde glaze (WD), sealer (EXP), wax (natty's) is me ook duidelijk.

Vraag is meer of die collinite 476 er eerst echt af moet..

Mij lijkt het vrij nutteloos om een glaze aan te brengen bovenop een laag collinite. Ik zou toch even met de klei en lubricant het waxlaagje strippen!

Brambo, bedankt voor het meedenken maar waarom is het nutteloos een glaze aan te brengen over de collinite? Gaat de glaze niet goed hechten door de collinite denk je?

Simep: je gaat een tussenstap product op een eindproduct zetten !
De wax 'sluit' de onderliggende lagen af
Hoeft maar een regebuit te komen en je mag met je dweil naast de auto de glaze gaan moppen ;)

Inderdaad priecies zoals mk-us zegt. De collinite is de laatste stap die nu erop zit. Een glaze (white diamond) is een voedend product voor de lak en om de lak te voeden moet het ook echt op de lak aangebracht worden, en niet op een laaxje wax;)

Oke mannen, bedankt, duidelijk. Laat de laagjes op m'n 407 dan maar lekker zitten totdat de nieuwe audi er is eind oktober. (i hope....)

Dagje vrij nemen als ik de Audi op kan halen en dan:
- wassen
- kleien
- Glaze White Diamond
- Sealant EXP
- Wax Natty's

Zou het zinvol zijn om hierover nog een laagje collinite 476 te zetten voor extra bescherming (winter enzo..)? Of is dat een beetje overdone.

Alvast bedankt maar weer!

Goede combi, zou zelf ( denk toch dat je de winterperiode nog wel keer gaat wassen ;) ), de 476 bv week of 6 later doen.
De Natty houd dan wel vol en als je dan de collinite er op doet, en bijhoud kom je de winter wel door denk ik zo

Mocht je de twee waxen in een dag op elkaar doen kan je beter de col onder de natty houden.