• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunstof vs Föhn

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Iemand dit wel eens gedaan en wat was je ervaring? Wat zou de verklaring zijn van het weer zwart worden door verhitting? Voor hoe lang zou het werken?

 
Laatst bewerkt:
ja feitelijk wel, het is een olie product, alleen vind ik het resultaat nooit zo mooi, het is vaak niet egaal en ziet er goedkoop uit.
 
Ik weet niet beter dan dat dit een tijdelijk oplossing is en je het kunststof alleen maar verder uitdroogt. Weekmakers, oliën en andere bestanddelen zullen dit niet leuk (blijven) vinden. :)
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Aan de oppervlakte droogt het kunststof uit en met de fohn trek je de olie die er nog diep in zit naar boven. Helaas houdt het een keer op, er zit geen oliepotje aan de achterkant. Een kunststof dressing heet niet voor niets en dressing. Je zult het moeten vullen met nieuwe olie.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Het pgiment is er uit gegaan door de zon en de tand des tijds. Een föhn brengt dat niet magisch terug. Volgens mij verdeel je nog wat erin zit en zoals @Istnogferarie aangeeft houdt het een keer op en dan is het heel lastig om met een dressing nog terug te brengen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Gezien op een ruim 20 jaar oude Volvo dat het een paar maanden effect blijft houden. Nadeel is wel, dat je door de hitte van de föhn niet alle kunststof delen zonder risico kunt behandelen. Bijvoorbeeld een parafan pal onder de voorruit, kun je niet te warm stoken, zonder risico te lopen dat de voorruit barst.