• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunstof zwarte bumper heel (grillig) hoe in dressing zetten?

rico23

Detailing rookie
23 nov 2020
9
15
Goedemorgen mede poetsers,

vrij nieuw hier op het forum en al helemaal fan, complimenten de auto heeft er nog nooit zo mooi bijgestaan dankzij alle informatie hier op het forum.
Gisteren de auto gewassen en aquafobia aangebracht voor het eerst, bizar super spul.
Nu wilde ik alle zwarte kunstof delen zie foto in een dressing gaan zetten,( ik heb op het forum gezocht maar kwam het niet echt tegen).
De kunstof delen zijn zo grillig met dat ik bang ben als ik eraan begin dat je niet het gewenste resultaat krijgt.
Tussen al die spijltjes in en inhammen?
Hebben jullie tips?

Ik heb auto finesse revive trim dressing aangeschaft, achteraf gelezen dat de nieuwe versie minder goed zou zijn maar helaas heb het al in huis.

(ben met de vorige bestelling alleen vergeten afplak tape mee te bestellen, kan ik ook schilderstape daarvoor gebruiken?
Alvast heel erg bedankt voor alle info en tips.
 

Bijlagen

  • 3B1D8507-B7FA-4CE1-8B80-01C1A68DA111.jpeg
    3B1D8507-B7FA-4CE1-8B80-01C1A68DA111.jpeg
    243,5 KB · Weergaven: 134
  • 3EC056EE-AF80-4C10-892B-86F2BB2C16E6.jpeg
    3EC056EE-AF80-4C10-892B-86F2BB2C16E6.jpeg
    180,8 KB · Weergaven: 118
Thanx, maar je kan toch moeilijk ieder ruitje daarmee doen? Dan krijg je toch nog steeds ophoping van de dressing?
 
Misschien dat er een dressing is die via een luchtspuit (compressor) aangebracht kan worden? Coatings zie ik ze wel eens 'airbrushen' op grills.
 
In de rondte gaan spuiten levert alleen maar een vette bende op. ;)

Als het een complexe grill o.i.d. omvat, zou ik één keer de tijd nemen om dit in een coating te zetten om er voorlopig geen omkijken meer naar te hebben.

Buiten dit alles om, wat je ook gaat smeren, is een goede reiniging belangrijk. Zeker als er recent een wetcoat-product is aangebracht.
 
Dankjewel allemaal voor jullie snelle reacties, ik denk dat het dan een spray dressing word aangezien het bijna onmogelijk is om dit mooi te krijgen zonder druipers.
super tof dat je zo snel reageren.
Thx
 
Huh? Dus wél een dressing sprayen omdat het onmogelijk is dit zonder druipers te doen?

Dressings breng je aan middels pad/doek/etc, laten intrekken en weer afnemen.

Je kan de voorgestelde foam-on-a-atick dingen gebruiken, maar ook simpelweg een foampadje op maat knippen. (Monello - Disco Nero / Disco Rosso bijv)
 
Goede schilderstape laat geen lijmresten achter. Neem dan tape voor gevoelige oppervlakken zoals b.v. de tape die je op behang plakt (vaak paarskleurig). Heb zelf uv bestendige gele tape van een bekende supermarkt. Die plakt ook prima en laat geen lijmresten achter. Maar de tape hier in de webwinkel is ook goedkoop en speciaal gemaakt voor detailing.