• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof camper paneel

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
4.497
193
Zoals te zien op de foto is dit deel van de camper wat verweerd (toplaagje? Zie bovenste rode deel).
Ik zit zelf te denken aan bv PB prof polish of wellicht is een experiment met een melanine spons iets (ben ik zelf in veel gevallen geen fan van).
Heeft iemand hier ervaring mee of een helder idee ?
6040212C-99CB-4089-B77A-1D0BBEEE56AD.jpeg
 
Is het hard, of een beetje rubberachtig ?

De structuur lijkt aan te geven dat het gegoten is
En de vlekken geven aan dat vettigheid in het materiaal trekt

Ik zou er zelf Poorboys TrimRestorer op doen
Desnoods proberen iets op te warmen met een fohn zodat de TR dieper intrekt
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ric325i
Hey Ric :D

Weinig ervaring mee, maar ik heb dit één keer gezien bij de Hobby caravan van mijn ouders.

Tijdens één van de eerste vakanties ging ik op onderzoek uit in/op/rond de caravan. Overal luikjes, vakjes en dergelijke. Uiteindelijk kwam ik een soortgelijk kunststof deel tegen aan beide zijkanten, bijna op de kont van de caravan. Ik vroeg mij af wat dit was, want het zag er ook zo dof uit.

We zagen we wel iets van licht achter de ''kapjes'' vandaan komen toen we een schakelaar hadden gevonden. (Binnen) Bleek dus dat de vorige eigenaar één of ander paneel op de zijkanten had geschroefd met 4 wit-gele kapjes en lampjes erachter. (Soort dagrij-erlichting omdat het een lange caravan was ofso?)

Uiteindelijk hebben we de panelen eraf gehaald en de ''kapjes'' konden los van het paneel. Zoals @RedCat ondertussen al aangeeft, heb ik ook een dressing aangebracht. Ik meen te herinneren Natural Look. Dit heb ik een aantal dagen laten inwerken en soms bij bijgetipt. De toplaag, zoals ik toen dacht, leek wat makkelijker los te komen. Zo kon ik met mijn nagel de ''losgeweekte'' toplaag eraf krabben en kwam er mooier materiaal onder vandaan.

Uiteindelijk het ''krab-'proces'' versnel met melamine. Ze werden nu weer een stuk helderder en levendiger qua kleur. Thuis wilde ik nog wat dingen proberen om ze écht netjes te krijgen, maar al snel was de caravan verkocht. :S
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Is het hard, of een beetje rubberachtig ?

De structuur lijkt aan te geven dat het gegoten is
En de vlekken geven aan dat vettigheid in het materiaal trekt

Ik zou er zelf Poorboys TrimRestorer op doen
Desnoods proberen iets op te warmen met een fohn zodat de TR dieper intrekt
De rode delen heb ik niet aangeraakt maar is denk ik idd wat rubberachtig.
Ik heb geen PB trim restorer in bezit maar wel:
-AF revive
-Af dressle
-Solution finish (maar is meer voor zwarte delen)
-Gyeon Preserve
-CG trim spulletje
En als ik goed ga speuren zal er vast nog wel wat tussenstaan...
Ik kan altijd eerst eens proberen wat bv Revive doet en dan bepalen hoe verder.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens één van de eerste vakanties ging ik op onderzoek uit in/op/rond de caravan. Overal luikjes, vakjes en dergelijke. Uiteindelijk kwam ik een soortgelijk kunststof deel tegen aan beide zijkanten, bijna op de kont van de caravan. Ik vroeg mij af wat dit was, want het zag er ook zo dof uit.
Uiteindelijk hebben we de panelen eraf gehaald en de ''kapjes'' konden los van het paneel. Zoals @RedCat ondertussen al aangeeft, heb ik ook een dressing aangebracht. Ik meen te herinneren Natural Look. Dit heb ik een aantal dagen laten inwerken en soms bij bijgetipt. De toplaag, zoals ik toen dacht, leek wat makkelijker los te komen. Zo kon ik met mijn nagel de ''losgeweekte'' toplaag eraf krabben en kwam er mooier materiaal onder vandaan.

Uiteindelijk het ''krab-'proces'' versnel met melamine. Ze werden nu weer een stuk helderder en levendiger qua kleur. Thuis wilde ik nog wat dingen proberen om ze écht netjes te krijgen, maar al snel was de caravan verkocht. :S
Ik denk idd dat er een toplaagje “af te krabben” valt maar dat is net als melanine een last resort dingetje bij mij.
Het kan denk ik geen kwaad om er eerst eens wat Revive op te smeren en wie weet komt dat laagje vanzelf wel los.