• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof caravan weer wit krijgen?

VW-fan

Detailing addict
10 dec 2017
94
63
46
Hoi allemaal,

1 van de kunstof voorbumpers/kappen van de caravan is vervangen. Er was helaas een scheur in gesprongen met duwen.

Mooie gerepareerd maar de nieuwe kap is spierwit als uit de fabriek. De rest uit 2008 niet meer door weer en leeftijd.

Iemand een idee welk middel ik zou kunnen gebruiken om de oudere kunstof kappen weer wat witter te krijgen? Dan valt het contrast wat minder op.
 
Foto maakt de vraag wat duidelijker te beantwoorden.

Vuil haal je weg met een shampoo of APC (zie webshop) eventueel met warm water
Echte verkleuring (van de kunststof zelf) is bijna niet tot wit terug te brengen
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Het gaat om het bumperstuk rechts (archieffoto) wat nu erg wit is. Ik zou de disselklep en linker bumperstuk graag in kleur er wat bij krijgen.

Hopelijk nu wat duidelijker
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210903-123628_Gallery.jpg
    Screenshot_20210903-123628_Gallery.jpg
    105,9 KB · Weergaven: 85
Het is een foto, dat wel. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Doe ff een recente en wat groter.

Zijn de delen alleen kunststof, glad of het structuur, of zit er lak op ??
Een cleaner als Poorboys Professional Polish kan altijd ...
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
De disselbak pakt nogal wat uitlaattroep en wegvuil op. Zeker als je een diesel voor de caravan hebt hangen is mijn ervaring. Ik heb voor het reinigen van die kunststof goede ervaringen met Autoglym Caravan & Motorhome cleaner. Voor het witter maken van die kunststof net iets meer resultaat als alleen APC. Die zat in het assortiment bij Carclean, maar ik kan hem nu ff niet vinden op de site. Ben het wel eens met Redcat; als het echt verkleurd is dan redt je er niets aan met een cleaner.

Omdat foto's meer zeggen bij deze:
 

Bijlagen

  • 20200718_133705.jpg
    20200718_133705.jpg
    125,5 KB · Weergaven: 57
  • 20200718_133539.jpg
    20200718_133539.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 55
  • 20200718_134213.jpg
    20200718_134213.jpg
    131,7 KB · Weergaven: 59
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo en VW-fan
Het is een foto, dat wel. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Doe ff een recente en wat groter.

Zijn de delen alleen kunststof, glad of het structuur, of zit er lak op ??
Een cleaner als Poorboys Professional Polish kan altijd ...
20210903_193020.jpg

Rechts close-up van de nieuwe kap.
 
Laatst bewerkt:
De disselbak pakt nogal wat uitlaattroep en wegvuil op. Zeker als je een diesel voor de caravan hebt hangen is mijn ervaring. Ik heb voor het reinigen van die kunststof goede ervaringen met Autoglym Caravan & Motorhome cleaner. Voor het witter maken van die kunststof net iets meer resultaat als alleen APC. Die zat in het assortiment bij Carclean, maar ik kan hem nu ff niet vinden op de site. Ben het wel eens met Redcat; als het echt verkleurd is dan redt je er niets aan met een cleaner.

Omdat foto's meer zeggen bij deze:
Ah mooi resultaat zeg! :heart_eyes:

Ik ga even met jullie tips aan de slag om te proberen. Weet ik even welke kant ik het kan zoeken. Ik ben bang dat het de verkleuring is door de tijd. Want ook de caravan word netjes bijgehouden. Hoop dat ik met het verwijderen van achterblijvende vuil uit de poriën nog wat winst kan maken.
 
  • Leuk
Reactions: CvW
Toen ik mijn caravan jongstleden wat serieuze4 dan voorheen gewassen heb, was ik verbaasd hoeveel zooi er aankwamen van de kunststof randen met alleen APC (1:10). Insprietsen, ff wachten, sponsje en hoppa
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: VW-fan