• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof daklijsten herstellen

Snappy

Detailing trainee
26 jan 2020
40
40
55
Apeldoorn
Deze daklijsten van de Opel Astra zijn enorm poreus, en de vorige eigenaar lijkt het niet te hebben afgeplakt. Het is een heel dun laagje kunststof op aluminium. Ik denk dat je het er zo afhaalt. Ik heb met apc geborsteld, heb de blackwow restorer gebruikt maar het word er zeker niet beter op. Is dit nog te herstellen of is dit verspilde moeite?
10270467-756C-4071-801E-8A10DE572473.jpeg
 
Ik had exact hetzelfde ook op mijn oude peugeot 207. Heb inderdaad de daklijsten toen voorzichtig er af getrokken, licht opgeschuurd en gespoten met mat zwarte verf van de Action. Totale kosten lagen rond de 5 euro.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Snappy
@RoyR, dat is idd ook een optie. Helaas is er wel een halve centimeter van het kunststof afgebroken/gescheurd aan de voorkant van het dak, het is echt waardeloos materiaal en enorm dun.
 
@RoyR, dat is idd ook een optie. Helaas is er wel een halve centimeter van het kunststof afgebroken/gescheurd aan de voorkant van het dak, het is echt waardeloos materiaal en enorm dun.
Deze daklijsten zijn inderdaad vaak erg snel breekbaar. Voorzichtig met een plastic tool proberen bij de drukpunten omhoog te wippen is de beste optie. En anders misschien een 2e hands daklijst proberen te vinden.
 
Onlangs heb ik daklijsten van een C2 behandeld met Owatrol Polytrol. Ze waren er ook slecht aan toe. Het resultaat was heel erg goed. De daklijsten zijn als nieuw. Mat van kleur en niet glanzend of vettig. De standtijd zou rond een jaar moeten liggen.

63677A87-3EDA-4CCD-A9DD-48688261BA8C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Snappy
@armin Is het proberen waard misschien. Voor nu ben ik ze aan het opschuren met een melamine sponsje totdat alles egaal mat is. Het materiaal is heel erg vlekkerig, door voorzichtig te schuren met het sponsje lijkt het erop dat het nu weer redelijk egaal mat word. Vanaf daar maar even verder kijken, op een stuk wat ik geschuurd hebt heb ik gisteren de Wolfgang tire gel aangebracht. Het is nog niet 100% egaal maar al een stuk beter.
 
@LAWRENCIO_XD Bij een 207 klik je ze er vrij gemakkelijk af. Begonnen aan de voorkant, en langzaam naar achteren los geklikt.
Ik was eerst wel even bang, dus was voorzichtig :yum
De Motip dip bleef goed zitten, helaas had de persoon die toen de spoiler had gemonteerd, tape over de strippen heen geplakt, en toen ik dit eraf trok, trok ik wat dip mee. :weary_face:.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Uiteindelijk heb ik er Motip sprayplast op gespoten

Lijkt heel veel op Plasti Dip of niet? Ik heb ook een heel aantal rubber/kunststof stukken die ik eventueel met zo'n product zou willen behandelen. Is het er bij jou op blijven zitten tot je die auto verkocht?
 
Klopt. Tis gewoon een dip product. Heb zelf geen ervaring met Plastidip. Maar dit werkte zeer goed.
Toen ik de auto heb ingeruild zat het er nog op @Jansen