• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof gordelhouder "vernieuwen"

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Wie weet hoe hoe een dergelijke gordelhouder veilig schoonmaakt en het kunststof weer netjes en toonbaar krijgt.
De leren stoelen ga ik binnenkort spuiten met leder-verf dus het zou jammer zijn om een stel oude en versleten gordelhouders te hebben. Ze zijn namelijk niet alleen erg vies , maar ook is de kleur er uit en een beetje roze geworden.
Hoor graag.
IMG_5802.jpg
 
Laatst bewerkt:
+1 voor Redcat.

Ik gok dat als je met bijv. je nagel wat krabt, er meer 'rood' onder vandaan zal komen. (Zoals links bovenin op de bovenste houder) Dus, de vervuiling en verweerde laag verwijderen en weer lekker dressen.
 
Warmte schijnt ook te helpen, alleen is dat meestal een tijdelijke oplossing. Eerst eens proberen met een melaminespons inderdaad en in een dressing zetten.
 
Sluit mij aan bij bovenstaande oplossingen:

Met een verf brander (voorzichtig!!) verwarmen, werkt ook bij plastic trim op de deur/bumper. Werk maar 1 of 2 keer, brengt de nog aanwezige oliën in t plastic omhoog.

Of met een trim restore middel, zoals idd PB of 303 aerospace. Lekker dik er op smeren, 10 a 20 min laten intrekken en de rest afnemen met een schone microvezel doek.

Greetz Emiel
 
Dank allemaal voor de reacties. Ga het proberen ....
Was vergeten te vermelden dat het in een Spider zit en dus veel zonlicht ziet, maar dat maakt vast niets uit