• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof shadowline trims bijhouden (BMW)

Gilster

Detailing guru
19 nov 2019
130
105
Na wat gezocht te hebben op het forum kon ik niet echt een dedicated topic vinden... ik heb een auto met BMW shadowline trims, hoe zouden jullie deze bijhouden? Op het moment neem ik ze gewoon mee met de lak als ik de auto was. Heb het nog niet aangedurfd deze te polijsten (heb wel topics gezien waar men gepolijst heeft), ben meer benieuwd (er van uitgaande dat de trims netjes zijn) hoe ze te bij te houden/beschermen. Overweeg ze te behandelen met Gyeon Trim (na wat Google-en lijkt het erop dat deze ook voor hoogglans kunststof gebruikt kan worden). Zou ik de Gyeon Trim in 1 keer kunnen gebruiken voor de shadowline trim en de naastliggende rubbers?

Benieuwd naar jullie feedback... :)
 
Hoi Gilster,

Ik neem ze mee tijdens de polijstsessie, dit met de Rupes ibrid nano. Persoonlijk gebruik ik geen Gyeon Trim bij dergelijke lijsten, wel bijvoorbeeld Cancoat. Indien je de auto in de wax zet kun je deze ook meenemen met waxen. Gyeon Trim zou ik niet op de rubbers gebruiken, Trim is een product dat uit hard waardoor je rubbers van de auto hard worden terwijl deze juist enigszins flexibel dienen te zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
@Jansen Ik gebruik Trim alleen op kunststof. Wil voorkomen dat rubbers uitdrogen / hard worden / kraakjes gaan verzoorzaken enz.. wat werkt er zo goed? Het ophalen van de kleur? Standtijd? Gewoon even nieuwsgierig.
 
Bedankt voor de tips; op het ogenblik (nog) niet gepolijst maar wel gewaxt. Ter info bij de omschrijving van gyeon trim op de CC website staat gek genoeg o.a. rubbers:

Q2 Trim is het meest technisch geavanceerde product om uw sierlijsten, rubbers en kunststof onderdelen te beschermen

Vandaar de neiging om te kijken naar dit product :laughing:
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Ik heb goede ervaringen met Reload (of Cure ondertussen...) op rubber. In een oud topic van McShine is dat me opgevallen, zelf getest en doe het al een tijdje...
Lijkt te 'voeden', kleuren en ik heb nog geen nadelige effecten gezien. Mooie diepe kleur, geen vlekken en beading als n malle!
 
Ik begrijp volledig dat je naar dit product kijkt, zeker gezien de omschrijving van cc.

Bij de losse trim staat dit inderdaad omschreven. Bij de protection kit kan ik dit nergens vinden (of ik kijk er overheen):

“”De Gyeon Trim Protection Kit geeft verweerd kunststof weer nieuw leven en voorkomt verwering bij nieuw kunststof. De kit bestaat uit Gyeon Q²M Prep 500ml, Q² Trim 30ml kit pack, Q²M PolishWipe en Q²M BaldWipe.
Gebruik de Q²M PolishWipe i.c.m. de Q²M Prep om het kunststof goed te ontvetten zodat de Q² Trim optimaal kan hechten. Verdeel de Q² Trim met de meegeleverde applicator of make-up pads en neem deze binnen 2 minuten af met de Q²M Baldwipe.”

Maar ik ben benieuwd naar de bevindingen van @Jansen. Wellicht dat hij er goede ervaringen mee heeft. Zelf zou ik dit product er niet voor gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
Ben ook benieuwd @Jansen :laughing: .

TBV topic titel... op de Gyeon website staat dit, waardoor het me weer handig leek voor de shadowline trims:

Q² Trim has a formula that allows it to be applied on different vehicle’s parts: on plastics with their own structure, on unpainted parts, on so-called piano black finishes, which are most problematic to maintain, and on tail- and headlight covers after having them renovated. That unique quality is unlikely to be found in other available products.
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Heb je nog meer trims en dergelijke wat je er mee wilt doen? Anders koop je een potje trim alleen daarvoor.

Cancoat en ander genoemden zijn voor meerdere toepassingen te gebruiken waardoor je er wellicht meer baat bij hebt...
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
Ik gebruikte het op een vorige lease-auto (Clio) van me. Daarmee reed ik ongeveer 40.000 km per jaar en daar heb ik het op de raamrubbers gedaan. Toen ik de auto 16 maanden later inleverde zat het er nog steeds goed op. Ook ongeveer een jaar geleden op de A6 van m'n pa gesmeerd waarvan de rubbers heel grijs waren geworden. Zit er nu nog steeds op ongeveer 25.000 km later. Enige nadeel is dat je onder bepaalde lichtinval ziet hoe het is aangebracht in de vorm van lichte strepen. Ik kan me voorstellen dat dat voor de echte detailers hier niet optimaal is. Voor mij was het geen probleem, en ik ga het waar mogelijk op m'n nieuwe auto gebruiken. Voor mij is het fijn omdat het niet vlekt, niet uitloopt, niet afgeeft en ongelofelijk lang blijft zitten. Ik vind het zelf niet zo fantastisch om elke maand met een dressing aan de gang te moeten. Dat zou voor mijn eigen auto (zeker nu ik echt een eigen auto heb) misschien nog gaan, maar die auto van m'n pa was ik niet eens 1 keer in de maand. Ik heb ooit wat gepost over de auto van m'n vader, ik ga even zoeken of ik dat kan vinden.
 
Bedankt heren ga nog even nadenken wat ik doe, maar misschien wel een leuk experiment gezien de verdeelde meningen :rolleyes:.
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje