• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kwazar handfoamer te gebruiken als gewone drukspuit?

armin

Detailing addict
13 mei 2018
26
70
48
Spijkenisse
Beste forumleden,

Ik overweeg de onderstaande Kwazar drukspuit aan te schaffen.

Nu zag ik dat ik voor een paar euro meer de handFOAMER van Kwazar kan nemen.

De vraag is kan deze ook als gewone drukspuit gebruikt worden? Als dat kan dan is de foam mogelijkheid een leuke toevoeging voor die 3 euro meer. Wellicht handig om de velgen te foamen zonder dat de hogedruikspuit en lans uit de schuur moeten.
 
Misschien moet ik mijn bril opzetten, maar ik zie twee dezelfde foamers via jouw linkjes.
Ik kan je vraag echter niet beantwoorden. Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
 
@Brad als je je bril had opgezet had je gezien dat het om een 1,5 en een 2,0 liter versie gaat in de linkjes. :cool: (sorry ik kon het even niet laten)

Je moet geen vingers dik schuim verwachten uit een handfoamer, maar ik gebruik de 1,5 liter versie om vuil even los te laten weken voor ik ga wassen. Ik doe dan een heel klein beetje shampoo in de Kwazar (plasje ter grootte van een euromunt op de bodem), vul de Kwazar verder met water en met een hele fijne nevel maak ik de auto nat (van onder naar boven, niet andersom!). Als ik dan voor ik ga wassen de tuinslang er op zet, ben ik vaak al 50-80% van het vuil kwijt, vóór ik de washmitt ook maar nat heb gemaakt.

De foamer is dus niet echt vergelijkbaar met een HD, hoewel ik met een stevige straal ook wel eens hardnekkig vuil (zoals bagger) met een dikke straal wegspuit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Passaatje
@Cordoba Ik zoek eigenlijk ook geen foamer maar een gewone drukspuit (link1). De vraag is of de foamer (link2) als een gewone drukspuit te gebruiken is. Voor een meerprijs van €3 is de foam functie dan leuk meegenomen.

@Brad als je goed kijkt op de fotos dan zie je dat de nozzle anders is.
 
Ik heb een foam nozzle op deze zitten en gebruik er Autoglym TFR (een niet schuimende pre-wash) in. Dit geeft een mooi breed spuitbeeld en kan een hele deur in 2 halen bedekken. Nadeel aan een foam kop zonder foam te creëren is dat de fles best snel leeg is. Met de normale sproeikop ben ik een halve liter kwijt, met foam nozzle een liter. Moraal, kan dus wel.
 
OK. Dat is helder. Als ik het zo bekijk zou het wel een foamer kunnen worden maar dan met een extra sproeitip voor de optimale werking. Bedankt voor de reacties.