• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kwazar handfoamer

Willi@m

Detailing trainee
3 jul 2019
19
25
42
Hallo iedereen. Ik heb interesse in bovenstaand product. Misschien iemand die mij kan helpen bij de juiste werkwijze. Kan ik de auto wassen met de foamlaag na inweken of spuit ik de auto eerst helemaal schoon en was hem dan.

Dus:
Afspuiten
Infoamen
Wassen
Afspuiten

Of:
Afspuiten
Infoamen
Afspuiten
Wassen
Afspuiten

Mvg, William.
 
Ik zou je ook graag willen vertellen WAAROM. :p

Welk product ga je in de foamer gebruiken? (Ik neem aan een prewash product, of een foamshampoo?)

* Droge auto infoamen
Op een droog oppervlak kan het foam beter blijven ''plakken'' en dus langer/beter zijn werk doen. Zo is een te DUN foam dus niet goed omdat het te snel van de auto druipt en dus niet goed heeft kunnen werken, maar een te DIK foam zorgt er weer voor dat het te lang blijft plakken en het foam + vuil weer indroogt.

* Handwassen met de foamlaag
Dit is een mogelijkheid, maar dan zou ik pas gaan wassen als je de eerste foamlaag + vuil hebt afgespoten. Daarbij ligt het er ook zeker aan hoe goed de foamlaag is, in de zin van ''glibberigheid. (Foam blijft toch gewoon maar een lading lucht met wat sop) Ik doe het ook regelmatig, maar heb in mijn sop-emmer ook gewoon shampoo.

1) Droge auto foamen.
2) Foam laten werken. (Eventueel met sproeier wat water vernevelen als het warm is en de boel in wil drogen)
3) Afspoelen.
4) ... Eventueel eerste stappen herhalen.
5) Handwas.
6) Afspoelen.
7) Drogen.