• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Laag op voorruit, alleen zichtbaar bij vocht op de ruit.

CryRaven

Detailing rookie
7 nov 2020
5
15
Goedemiddag,

Ik heb een probleem waar ik zelf niet uit kom.

Al een geruime tijd heb ik last van een soort laag op mijn vooruit.
Deze is alleen te zien als er vocht op de voorruit zicht en de ruitenwissers dan worden gebruikt.
Je ziet de laag dan heel even, deze verdwijnt vervolgens weer.
Vooral in de nacht is dit erg zichtbaar, vooral als je tegenliggers tegenkomt.

Ik heb het volgende geprobeert om de ruit schoon te krijgen:

Ruit schoonmaken met een glass cleaner, vervolgens nieuwe ruitenwissers.
Autoglym glass polish, aangebracht met de hand, niet machinaal.

Dit heeft nog geen effect gehad.

Nu is mij door een collega verteld dat ik poorboys world profesional polish eens moet proberen.

Voordat ik dit ga proberen wil ik jullie eens om raad vragen, aangezien ik geen ervaren poetser ben.
Ook heb ik een aantal foto's geplaast, dit is niet mijn auto, maar deze foto's vertonen hetzelfde probleem.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201107-120959.jpg
    Screenshot_20201107-120959.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 151
  • Screenshot_20201107-121040.jpg
    Screenshot_20201107-121040.jpg
    78,4 KB · Weergaven: 147
  • Screenshot_20201107-121018.jpg
    Screenshot_20201107-121018.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 181
Sonax Glass is een van de beste polishes voor de ruiten. Je kunt de ruiten eerst kleien mocht je dat hebben.
 
Eerst kleien en dan gebruik ik een wit wondersponsje. Deze lost het vet en ander spul (zie 3e foto) volledig op.
Doe eerst de ene helft van de ruit. Neem een emmer warm water zonder enig product. Het sponsje nat maken in de emmer, goed spoelen en klein beetje uitknijpen. In horizontale banen gebruiken en vervolgens uitspoelen in de emmer. Vervolgens in verticale banen gebruiken. Droogwrijven met een propere MF doek. Indien nodig, de werkwijze herhalen.
Kan ook aan de binnenzijde van de ruit gebruikt worden.
Wondersponsje enkel op de ruit gebruiken niet op lak en plastic.
 
Laatst bewerkt:
Eerst kleien en dan gebruik ik een wit wondersponsje. Deze lost het vet en ander spul (zie 3e foto) volledig op.
Doe eerst de ene helft van de ruit. Neem een emmer warm water zonder enig product. Het sponsje nat maken in de emmer, goed spoelen en klein beetje uitknijpen. In horizontale banen gebruiken en vervolgens uitspoelen in de emmer. Vervolgens in verticale banen gebruiken. Droogwrijven met een propere MF doek. Indien nodig, de werkwijze herhalen.
Kan ook aan de binnenzijde van de ruit gebruikt worden.
Wondersponsje enkel op de ruit gebruiken niet op lak en plasticbeda
 
Btw, na het gebruik van de polish de ruit opnieuw brandschoon maken mbv een wondersponsje.
Altijd warm water gebruiken om het sponsje te "activeren".
 
  • Leuk
Reactions: CryRaven
Lees anders ook even dit draadje even door. Vaak zit er niet alleen vervuiling aan de buiten maar ook aan de binnenkant van een ruit.