• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Laatste stap, wat te gebruiken

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
Ben nog niet zo bekend met alle producten.
Maar ik ben op zoek naar een wax als laatste stap
Ik gebruik eerst de compound van meguiars en dan de ultimate polish.
Nu spreken mij de producten van poorboysworld wel aan alleen snap ik niet zo goed het verschil tussen de ex sealant en bijvoorbeeld de natty's liquidatie red
Hoor graag jullie mening
 
@Jasper,
Ex Sealent = synthetische wax
-langere standtijd
-iets vuilafstotender
Natty's (liquidatie?) red= natuurlijke wax
-vrij korte standtijd
-in theorie iets mooiere glans
Ikzelf ben geen fan van Natty's en zou dan eerder voor de sealent kiezen.
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper
+1 voor Ric.

Een wax is altijd de laatste stap, ik ken geen wax die iets anders doen.
Mocht je de keus willen maken om ze allebei te gebruiken is het mogelijk een wax over de sealant te zetten, andersom is niet handig. Langste standtijd onderop, kortere standtijd bovenop.

Ik heb erg goede ervaringen met Dodo Juice waxen echter zijn dit vaste waxen. Het verschil tussen vloeibaar en vast is nihil en is dan ook alleen van de gebruiker afhankelijk.
 
@Jasper Als je wilt kiezen tussen EX p sealant en natty's zou ik voor natty's gaan.
Die sealant is wel een leuk product hoor, de auto is makkelijker schoon te maken en blijft ook wel een tijdje zitten.
Maar ik begrijp dat je nog helemaal geen wax hebt, dus zou ik zeker voor natty's kiezen.
Makkelijker aanbrengen en afnemen, mooiere beading en standtijd van beading.
Bij EXP is de beading na een paar weken al aardig weg, dus lijkt het product al z'n beste tijd te hebben gehad. De sealant eigenschappen werken dan nog wel.