• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

labocosmetica Comodo vs emmerdolly

A_Hoekstra

Detailing chief
25 sep 2009
134
103
Friesland
Momenteel heb ik 1 emmer dolly, erg tevreden en een gemak. Al geruime tijd last van mijn schouder, een genot voor het schouder. Nu ben ik aan het kijken voor een tweede, maar ik kwam ook eens de labocosmetica comodo tegen. Dit lijkt mij ook erg plezierig, vooral die kraan aan de onderkant en dat het 1 geheel is. Iemand ervaringen mee?
 
Hallo,

Ik heb geen ervaring met het systeem, maar hoe ga je deze vullen? Emmers erheen zeulen en erin leeg gieten. Je geeft aan al last te hebben van je schouder. De emmers moeten al naar buiten dan kun je ze makkelijker in een trolley zetten dan leeg gieten in het meetsysteem. Of ga je alles vullen met een slang op de kraan?

Een tweede gritguard emmertrolley kost maar €45 tov €130

Het leeg laten lopen kan idd makkelijk voor zijn, maar gaat het vuil er goed uit? Zijn de roosters uitneembaar? Of moet het systeem op de kant om uit te spoelen?

De emmers zijn compacter op te bergen.

Ik snap, uit ervaring, je zoektocht, bij langdurige of blijvende lichamelijke ongemakken. Maar vergeet de andere praktische zaken niet ;)

Succes met wikken en wegen.

Gr
 
Eens met de opmerking over het schoonmaken en opslaan
Twee delen zijn eenvoudiger te tillen, kantelen en (in elkaar) op te bergen
Vierkante afvalbak bij de Blokker is goedkoop en kraantjes vind je overal
Let ook op de doorsnede van de wielen, van belang als de vloer niet geheel vlak is
Net als een rem en een beugel, net waar je behoefte aan hebt.
 
Een vaste trolley is ook lastig als je in een wasbak je emmer om wil spoelen, dan heb je vooral last van zo'n ding. Afhankelijk van de ondergrond waar je normaal wast, kun je ook zelf iets maken wat daarbij past:
- bijvoorbeeld een plaat van watervast multiplex
- schroef daar 4 wielen onder (zowel zwenk- als bokwielen met en zonder rem zijn gewoon bij de bouwmarkt te vinden), waarbij je de wielen groot genoeg moet maken voor de ondergrond.
- schroef 3-4 blokken van minimaal een cm of 10 hoog rondom de emmer, om de emmer op de plaat te fixeren zodat ie niet schuift
- eventueel kun je een trekoog op de plaat schroeven, waarmee je met behulp van een koord met haakje, of een trekstangetje de emmer makkelijk kunt verplaatsen zonder krom te hoeven lopen.

Ik heb overigens het systeem van Labocosmetica niet kunnen vinden in hun webshop.

Edit: nu wel gevonden bij andere webshop van detailmaterialen, maar die emmer ziet er uit als 2 emmers die uit één stuk zijn. Nu kun je in elk geval één kant leeg laten lopen, voor je ze gaat omspoelen, maar het lijkt mij een super-onhandig groot apparaat. Ook als ik een filmpje bekijk zie een grid dat aan één zijde van de emmer hangt, dus niet lekker stabiel is (makkelijk buigt) en na verloop van tijd grote kans op roest bij de lassen van de draden, of draden die loslaten.
Voor mij een typisch Italiaans ontwerp: lijkt in eerste instantie heel aardig, maar tijdens gebruik in de loop der jaren kun je wel eens tegen allerlei problemen aan lopen. (Denk bijvoorbeeld ook of je onderdelen kunt krijgen als zo'n aftapkraan gaat lekken)
 
Laatst bewerkt:
Super, bedankt voor jullie reactie en het meedenken. Maar ook deze punten had ik bedacht, maar...

- Geen idee hoe jullie je emmers vullen, maar ik vul mijn emmers “gewoon” met de waterslang. Los van het gewicht (sjouwen), mijn 19 liter emmers passen volgensmij niet eens onder de kraan bij mij.

- Qua opslag, ik heb een forse loods, ook dit is geen probleem.

- Grit zit er los in en om hem schoon te maken, zelfde manier als met de losse emmers leek mij. Doorspoelen/afspoelen met de tuinslang en een (alcohol) doek erdoorheen voor alle laatste rommel en rescidu. Juist het schoonmaken leek mij makelijker, omdat het emmers met de dolly is “lastiger” is om te legen. Dan til ik hem uit de dolly.

- voor de loods ligt een grote betonnen vloer. Ik weet alleen niet hoe degelijk deze wielen zijn...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Een vaste trolley is ook lastig als je in een wasbak je emmer om wil spoelen, dan heb je vooral last van zo'n ding. Afhankelijk van de ondergrond waar je normaal wast, kun je ook zelf iets maken wat daarbij past:
- bijvoorbeeld een plaat van watervast multiplex
- schroef daar 4 wielen onder (zowel zwenk- als bokwielen met en zonder rem zijn gewoon bij de bouwmarkt te vinden), waarbij je de wielen groot genoeg moet maken voor de ondergrond.
- schroef 3-4 blokken van minimaal een cm of 10 hoog rondom de emmer, om de emmer op de plaat te fixeren zodat ie niet schuift
- eventueel kun je een trekoog op de plaat schroeven, waarmee je met behulp van een koord met haakje, of een trekstangetje de emmer makkelijk kunt verplaatsen zonder krom te hoeven lopen.

Ik heb overigens het systeem van Labocosmetica niet kunnen vinden in hun webshop.

Edit: nu wel gevonden bij andere webshop van detailmaterialen, maar die emmer ziet er uit als 2 emmers die uit één stuk zijn. Nu kun je in elk geval één kant leeg laten lopen, voor je ze gaat omspoelen, maar het lijkt mij een super-onhandig groot apparaat. Ook als ik een filmpje bekijk zie een grid dat aan één zijde van de emmer hangt, dus niet lekker stabiel is (makkelijk buigt) en na verloop van tijd grote kans op roest bij de lassen van de draden, of draden die loslaten.
Voor mij een typisch Italiaans ontwerp: lijkt in eerste instantie heel aardig, maar tijdens gebruik in de loop der jaren kun je wel eens tegen allerlei problemen aan lopen. (Denk bijvoorbeeld ook of je onderdelen kunt krijgen als zo'n aftapkraan gaat lekken)
Bedankt voor de toevoeging. Roest en eventuele reserve-onderdelen zijn inderdaad wel een puntje ..
 
Onbekend welk type emmer systeem je gebruikt, maar bij gebruik van een huidige gritguard emmer enkel nog een losse dolly nodig. Wellicht leeg pompen dmv hevelpompje. Als pompje loopt, loopt hij door. Restant giet je eruit. Kun je rooster plus emmer na spoelen met de slang. Goedkoopste oplossing, schouder vriendelijk. Vullen geen probleem met de slang.

Screenshot_20201226-192346_Chrome.jpg
 
Betonvloer zal wel redelijk rijden, maar als je bijvoorbeeld een ondergrond met straatklinkers en 45 graden rand hebt, moet je vrij grote wielen hebben om daar te kunnen rijden zonder dat het over de rand klotst als ie vol is.

Wat vullen betreft, ik heb de 13 liter versie en vul die gewoon onder de kraan. Overigens laat ik de spoelemmer altijd op een vaste plek bij de muur staan en ga ik alleen met de sopemmer rond de auto. Is iets meer lopen, maar ik vergis me ook niet zo gauw tussen sopemmer en spoelemmer, en ik hoef maar 1 emmer mee te sjouwen als ik aan het wassen ben. In plaats van de hevelpomp die @Tijntje laat zien, heb je ook van die kleine pompjes die je op een boormachine of een accutol kunt zetten.

Fimages%2Fproduct_images%2Fpopup_images%2F139994_1.jpg
 
Bedankt voor het meedenken, maar zo erg is het allemaal nog niet. Het dunne laag kraakbeen tussen het schouderblad en kogel ligt in stukjes. Dit gaan ze volgend jaar herstellen, maar tot die tijd wat ontzien met het zware tillen etc.

inmiddels een tweede dolly besteld. Bedankt allen voor het meedenken. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator: