• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Ja die was ik nog vergeten, die staat op het ddj forum in de FAQ. En die uitspraak over bescherming en glans is inderdaad onderdeel van de voorgenoemde quote van DW. Wat ik bedoel te zeggen is dat layering en hard voor duurzaamheid  en soft voor glans/olierijkheid allemaal waar is volgens DDJ zelf. In mijn optiek allemaal duidelijke informatie en dus niet echt punt van discussie, het is op papier (hoe klein de verschillen misschien ook zijn) namelijk allemaal waar!

Waar mijn insziens de 'discussies' vaak op uitlopen is of door de wet van de verminderde meeropbrengst (law of diminishing returns) een tweede, maar vaak vooral derde of vierde laag nog zoveel toevoegt dat het waarneembaar is en dus de moeite van tijd en product waard is.

Om dan toch nog iets on topic te posten, excuus voor afdwalen:

Mijn persoonlijke mening over layering is dat ik liever (bv een dodowax) secuur opbreng in één dunne laag en na 2,5 maand opnieuw één nieuwe laag aanbreng (evt na cleanen) om zo uit twee keer waxen 5 maanden te krijgen ipv met een dubbele laag misschien 3,5 maand.

Uiteindelijk wax ik als het me uitkomt zelfs elke week of elke twee weken omdat ik het heerlijk vind, maar dat terzijde;) Kom ik dus toch nog op layeren uit..:rolleyes: