• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak aan de binnenkant van de auto.

centoboy69

Detailing rookie
27 jan 2013
14
0
Hey,,

Ik heb nog een vraagje... Bij de wat goedkopere en kleinere autotjes heb je vaak veel lak aan de binnenkant. Bij mijn cento zo'n beetje evenveel als aan de buiten zijde. Wat is nou de beste manier om dit te onderhouden? Ik dacht zelf aan APC maar hoe zit het dan met de waslaag?

Gr

Gewoon met spray&wipe of een andere detailer spray onderhouden. Is meer dan zat. Zit toch aan de binnenkant wat haast niks te lijden heeft.

@RedCat, is het dus raadzaam om niet vaak APC te gebruiken ?
hoe doe jij dan bijvoorbeeld de deursponningen, binnenkant van de deuren en instaplijsten schoonmaken? alleen maar spay&wipe

APC is feitelijk een ontvetter, slapper naar mate de verdunning
Waar geen vettigheid zit heb je geen ontvetter nodig
Kans is ook dat de lak aan de binnenkant wat dunner is
Dan kan je beter voorzichtig zijn

Deursponningen worden vaak wel erg vies
Als er eerder een wax op is gezet mag je die best ontvetten
Ook weer niet te sterk, nergens voor nodig

Waar lak zit en je bijv. met je arm op steunt is een beetje bescherming geen luxe

Oké , ik heb hier inderdaad geen lak aan de binnenkant van de auto, alleen de deursponningen en instaplijsten etc.
die staan nu gewoon wel in de wax dus als ik daar met apc 1:10 1:15 overheen ga met de wekelijkse wasbeurt dan is dat prima ?

of is het toch verstandiger hier met een mf doek en de shampo uit de emmer overheen te gaan of spray & wipe.?

Sorry dat ik het topic van iemand anders misbruik maar het kwam me eigenlijk wel goed uit :schaam

Ik heb ook best wel wat lak aand e binnen kant van de Citigo zitten. Heb eerst alles goed schoon gemaakt (inclusief gekleid) en daarna in 2 lagen wax gezet (collinite + Mothers). Nu ga ik er alleen met de mitt over als ik de auto was en dan is het weer prima schoon. Voor extra bescherming doe ik er na het wassen nog wel een laagje reload of QD+ op geeft het weer een mooie glans.
Verder wordt het inderdaad niet vies aan de binnenkant behalve dan de onderkant van de deur. Maar met regelmatig een laagje wax 9 net als de rest vand e auto) geeft dat geen probleem op.

Ik zou dan ook de binnenkant goed schoonmaken en daarna in 2 laagjes wax zetten dan blijft het bijhouden erg makkelijk.

Ik gebruik veelal voor het lakwerk aan de binnenzijde de Autoglym Extra Gloss Protection.
Uiteraard eerst goed reinigen en clayen.
Indien nodig polijst ik de delen ook nog.

De EGP is erg gemakkelijk te verwerken en heeft een enorm lange standtijd, zeker aan de binnenzijde van de auto.

Om hier nog even op terug te komen....

Die sponningen met de kwast... Aan wat voor kwast moet ik dan denken? Kan dit worden gedaan met bijvoorbeeld een radiatorkwast van de GAMMA?

Gr.

Die bijvoorbeeld ja, of een verfkwastje. Denk er wel om de metalen rand (indien aanwezig) even af te plakken om ze krasjes te voorkomen die je ermee in de lak kunt maken.