• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lak blijft als schuurpapier voelen

speedy.gonzales89

Detailing rookie
12 nov 2011
22
0
Hallo had een vraagje,

Ik was vandaag een auto gaan polieren deze voelde ruw aan, nu ja ik dacht ff kleien en polier en inorde.Niet echt. Heb een uur staan kleien en er bleef maar bruine smeurie afkomen. Iemand een idee hoe ik dit oplos? denk soort hars ofzo, kleien werkt niet. en polieren ook niet want als je er aan komt staan er direct vet vlekken op.En blijft hij ruw aan voelen.
 
Het kan inderdaad hars zijn, teer zou ook kunnen.

Je kan dit eens proberen

Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover
CarPro Tar.X
 
Je ik weet het echt niet wat het is vin het raar is ge na het kleien nog ruwheid voelt.Maar ge ziet het niet je voelt het wel en dacht dar hars witte plekken gaf en teer zwarte puntjes ofzo??
 
foto ?? , zegt veel meer dan woorden .....

probeer eens met wasbenzine

is het overal zo ruw of is de auto "bijgespoten" geweest ??
 
aan een foto heb je niks, je voelt het alleen je ziet geen harsplekken of niets je voelt alleen dat hij ruwe blijft voelen ook na het kleien. een uur staan kleien en er bleef vuil afkomen. Ik wreef er moet een doek over en je hoorde het gewoon schuren :s
 
Staat de wagen geparkeerd in de buurt van een spoorweg? Had hetzelfde probleem met de wagen van mijn schoonvader.
De lak bleef maar paars verkleuren na elke behandeling met Iron-X.
Uiteindelijk toch glad gekregen met een daaropvolgende dubbele kleibeurt. Probeer eens.
Groeten
 
Ik weet het niet,k ga polieren bij iemand dat 2dehands wagens verkoopt dus weet niet waar deze overal heeft gestaan :D
hier verkleurt de lak niet, als ik klei krijg ik wel wat witte en vettige vegen. en en ik polier wel en mooie schijn maar blijft als schuurpapier aan voele en je mag er niet meer aankomen of je zit terug met plekken/vegen :s
 
Mss iron x proberen ja, maar ik zou echt niet weten war op zou liggen want het voelt overal ruw aan(precies korel 2000) tot aan de spiegel kappen de rest is zacht van het koetswerk
EN vin het raar dat er bij het kleien maar vuil blijft afkomen en polieren niet werkt :s
 
Polijsten moet je ook niet aan beginnen voor je volledig klaar bent met kleien, dat lijkt mij de reden.... :roll
 
Klinkt idd logisch: zolang er nog troep vanaf blijft komen is de lak in elk geval nog niet helemaal kuis.
Je zou met APC in kunnen spuiten en afnemen om wellicht nog meer resultaat te behalen, daarna sterke verhouding shampoo dan is dat in elk geval een stap waaraan het niet zou kunnen liggen.
Neem een 25x25 stuk en ga kleien tot je wel resultaat hebt/voelt.
Maar welke klei gebruik je, wellicht dat een sterke klei al meer kan doen ( Dodo Juice - Purposeful Purple / Meg's Agressive )
 
ja tot zaterdag had ik meguairs gebruikt het 3stappen plan de klei van hen scratch x ma het werkt ni
Okej de klei kan wel goe zijn maar nu werkt het ni van de polier producten ben ik ni content vandaar naar nog betere gaan 3M
 
mk-us zei:
Klinkt idd logisch: zolang er nog troep vanaf blijft komen is de lak in elk geval nog niet helemaal kuis.
Je zou met APC in kunnen spuiten en afnemen om wellicht nog meer resultaat te behalen, daarna sterke verhouding shampoo dan is dat in elk geval een stap waaraan het niet zou kunnen liggen.
Neem een 25x25 stuk en ga kleien tot je wel resultaat hebt/voelt.
Maar welke klei gebruik je, wellicht dat een sterke klei al meer kan doen ( Dodo Juice - Purposeful Purple / Meg's Agressive )

Ik gebruik da standaard klei van meg's
het probleem is dat ik niet weet wat er opligt, alles voelt ruw aan tot aan de spiegelkappen en er onder voelt het terug normaal aan.Ik klei en er blijft constant bruine troep afkome maar ik voel ni veel verschil van resultaat :) heb horen zeggen als er sappen enzo van bomen inzitten en telang in de lak zit,dat de lak naar de kl*ten is...
 
zuidwest10 zei:
Je moet eens kijken naar de pro-line van Meguiar's dus de mirror glazen lijn...Is erg goed spul

Ja de gewone klei werkt ma precies niet voor dit ofwel... Want de klei blijft er maar bruine troep van afhalen,had 2keer gewreven en de klei was al direct gans bruin :s
Ik ga morgen eens na een winkel die producten verkopen en mijn uitleg is doe. Maar het probleem is dat ik niet weet wat er opligt. De auto blijft ruw aan voelen maar nergens plekken ofzo het is over hele koetswerk tot aan de spiegel kappen en er onder voelt hij terug normaal aan :s