• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak glimmend maken bij een auto van 1,5 jaar oud

phyton

Detailing addict
11 jun 2012
17
50
Hallo allemaal

Ik heb zo'n 8 maanden geleden een auto van 1,5 jaar oud gekocht. De auto is bij aflevering gepoetst en gepolijst door de dealer. Nu heb ik aankomende week een feestje en wil natuurlijk dat de lak van de auto mooi glimt. Ik dacht zelf aan de auto eerst te wassen en daarna in de wax te zetten. Ik heb zelf van Poorboys World de Natty's Paste Wax Blue (vaste vorm) en de Natty's Liquid Blue. (vloeibaar) Ik zal de wax met de hand aanbrengen.
Zou dit voldoende zijn voor wat ik wil bereiken? Is de werking van deze producten exact hetzelfde?
Het merk van de auto is een BMW en de kleur is Black Sapphire Metallic. De auto wordt altijd binnen geparkeerd.
 
Als je verwachting niet te hoog is, kan het voldoende zijn. Realiseer je echter dat glans niet uit een potje komt, maar door de voorbereidingen, zoals wassen, daarna kleien, daarna polijsten en dan waxen.

Gelet op je beperkte tijd, kun je overwegen de lak nog te kleien, voordat je gaat waxen.
De Naty’s ken ik niet.
 
Of t voldoende is voor wat je wil bereiken? Tja wat wil je bereiken Glimmen?

Sommige mensen vinden hun auto al glimmen na een wasbeurt.

Sommige detailers stoppen er 100 uur in en zijn nog niet tevreden.

Dus ik zou zeggen, probeer t gewoon, lekker wassen en waxen. Als jij tevreden bent, zullen die gasten die naar dat feestje komen dat zeker zijn.
Besef dat het uiteraard nog veel harder kan glimmen, door meer stappen te doen (als kleien, vliegroest en eventueel teer verwijderen, polijsten) maar dat dat allemaal veel tijd, oefening en geld kost.

Ben je beginner? Dan zou ik me vooral richten op het zo goed mogelijk onder de knie krijgen van wassen, incl 2 emmer methode, goede mitt en droogdoek. Doe je dat al?
Waskrassen zoveel mogelijk voorkomen is beter dan genezen.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik het woord glimmen verkeerd heb gebruikt. In iedergeval ik ga het met de wax proberen en als ik ontevreden er over ben dan ga ik met klei aan de slag en zal ik de lak polijsten.