• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lak vervuild door uitlaten

Olivier

Detailing addict
21 mei 2011
99
52
Onlangs zag ik een witte wagen, waarvan de achterbumper een aanslag had door de uitlaten van de wagen, die niet kan weggepoetst worden.

Hoe kan je dit verwijderen? Met klei? Teerverwijderaar?

Een voorbeeld:

IMG_1264.webp
 
Ik zou het inderdaad proberen te kleien, en als dat niet werkt polijsten. Maar ik heb zelf nog geen ervaring met dit soort plekken :weetniet .
 
In het geval van de GT3RS zou ik zeggen dat het door de warmte komt van de uitlaten
En zit dus in de lak gebrand.
 
Veel kans dat je het met een lichte polish kan verwijderen, probeer een pro polish van poorboy's.
 
Dit heb ik ook op mijn RS2 als ik heel hard heb gereden. Ik krijg het weg met kleien. Mocht er wat blijven zitten; een lichte polish zoals rodders ook zegt.
 
[MOD]Niet onnodig quoten!! Lees ook dit topic![/MOD]

Denk dat het bij jou meer de overtollige benzine is en vervuiling/rookvlekken die deze geven samen met de warmte.

Bij de Porsche is het bijna echt de hitte.

Zal toch wel een hele toer worden voor de Porsche om dit schoon te krijgen....goed polijstmiddel.

Bij de auto in kwestie kan het meevallen denk ik.
 
Als je centen hebt voor zo'n auto dan zet je er toch gewoon een nieuwe bumper op? En meteen een paar deugdelijke hitteschildjes... ;-)
 
@R o b: ik kan je verzekeren dat mijn wagen niet rookt! Ik heb geen afgetrapte bak. Krijg ook een beetje een koffiebruine aanslag. Mijn broer heeft wel eens achter mij gehangen op de Ring, alleen bij het overschakelen naar een andere versnelling dan komt er even plofje uit de pijpen. Komt van de turbo. Zie dit ook veel op de Ring bij andere auto's. Deze aanslag krijg ik niet bij normaal gebruik.
 
De bruine aanslag kan door de hitte komen. Maar dat zou toch raar zijn en zeker in de voorbeeld porsche?; die is erop gemaakt om hard gereden te worden en er wordt dus echt wel rekening mee gehouden dat de uitlaat pijpen kokend heet worden (waarom anders de ruimte erom zo groot genomen?)
De aanslag ontstaat (mijn inziens) door deels/on-verbrande koolwaterstoffen die nogal agressief (kunnen) zijn. Dit is dus verbrande olie en benzine aanslag.
Dat je dit (bij een goede auto) niet krijgt bij dagelijks gebruik is omdat dan de verbranding vollediger is en er geen of veel minder olie verbrand wordt.
:)_[]
 
@Paulus: ik bedoel ook zeker geen olie hoor! :) Mocht je wagen gechipped/re-map/flash, zijn of zelf een dikkere turbo hebben, dan hebben de meeste softwaretuners de neiging om de wagen ietsje rijker te zetten dan nodig zou zijn. Vooral bij vollast. Wat je dan krijgt is onverbrande benzine in je uitlaat. Dit hoeft mar een verwaarloosbare hoeveelheid te zijn. Maar bij intensief gebruik en na een paar weken zichtbaar rond de uitlaten en op de bumper. Ik weet uiteraard niet of dit bij jou het geval is. :cool

Dit krijg je vaak goed gereinigd.
 
Hij is volledig origineel! Maar door Porsche getuned :-b Met kleien heb ik het in elk geval zo weg!