• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakbeschadiging - wat te doen?

Jeroen5

Detailing rookie
20 feb 2021
11
15
Beste autoliefhebbers,

Ik heb iets heel stoms gedaan vandaag. Laat ik allereerst voorop stellen dat ik weinig van auto's weet, ik schaam me echt voor wat ik gedaan heb:)P)

Het komt erop neer dat ik een aantal lichte krassen in mijn lak heb bewerkt met Dettol allesreiniger (vrij stevige allesreiniger), waardoor er alleen maar meer krassen zijn ontstaan in combinatie met een ruw oppervlak. Vermoedelijk is de lak behoorlijk weggeschuurd.

Nu ben ik benieuwd of dit enigszins gemakkelijk kan worden hersteld, zonder mijn auto opnieuw over te laten spuiten. Heeft iemand suggesties? Een maatje gaf aan dat ik Commando 5 kan proberen bijvoorbeeld.

Thanks!
 

Bijlagen

  • 20210220_170629.jpg
    20210220_170629.jpg
    100 KB · Weergaven: 173
  • 20210220_170633.jpg
    20210220_170633.jpg
    120,6 KB · Weergaven: 182
  • IMG-20210220-WA0016.jpeg
    IMG-20210220-WA0016.jpeg
    137,4 KB · Weergaven: 162
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de Dettol op een doek gedaan in combinatie met warm water
 
Met een beetje geluk is het oppervlakkig
Dan kan je het ook polijsten

Beschrijf die doek eens, nieuw oud, zacht of inmiddels wat stug ....
 
Nieuw maakt bij viscose niet veel uit, is grof van zichzelf
Waarschijnlijk heeft de Dettol de lak wat zacht gemaakt

Schaam je niet, ik heb het vroeger ook gebruikt. Toen wist ik niet beter
Kijk eens of de schade minder zichtbaar wordt als je een druppeltje olijfolie met de vinger opbrengt
Zo ja, heb je geluk gehad en is het polijstbaar
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Dankjewel voor je behulpzaamheid RedCat! Het is nu donker, maar ik zal het morgen even testen.

Mocht het polijstbaar zijn - dient dat dan door een professional (een mede forum gebruiker) te gebeuren? En zo ja, is het dan handig om me even voor te stellen in de voorstelsub?
 
Top, regio Leiden hier en kom geregeld in Utrecht en omgeving dus dat moet wel lukken. Ik ga morgen even testen met olijfolie, en mocht dat lukken dan stuur ik je een pb!
 
Uurtje geleden heb ik er wat olie opgesmeerd en het trekt behoorlijk goed weg! Ook nu is de doffe plek niet/nauwelijks zichtbaar. RedCat, wat raad je aan? Zelf behandelen met een licht polijstmiddel zoals Commandant 5 of zullen we een afspraak maken?

20210221-090149.jpg


20210221-090159.jpg
 
Commandant is zeker geen licht Polijstmiddel, beter een normale autolakpolish proberen en een handpad of bij iemand langsgaan met een Dap en een polish.
 
  • Leuk
Reactions: Brad en opelmark
Niet zomaar iets pakken wat je hebt staan
Je bent welkom, heeft geen haast
Je kan ook Maandag even Carclean bellen en een kleinigheid zelf bestellen
Ik denk dat je met een handpad en wat polijstmiddel al ver komt
Vraag is dan ook, vind je het leuk, ga je de auto bijhouden en wat wil je uitgeven

Maar zoals gezegd, voor een beginnetje kom je maar langs
Ik heb ook wel wat over om mee te beginnen.
 
Dankjewel voor alle reacties jongens, waardeer het enorm!

Tot aan vandaag zat de olie erop en zag het er allemaal uit alsof er niets aan de hand was natuurlijk. Vandaag even de wasstraat ingereden en daarna waren de plekken weer zoals eerst: dof, en vol met lichte krassen. Ik heb de Commandant 5 in huis, maar bewaar deze denk ik voor eventueel toekomstige plekken. RedCat, ik kom een dezer dagen een keertje langs en stuur je even een privé bericht.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Hean