• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakbeschadigingen door schuurpapier

gdeleeuw

Detailing rookie
31 jan 2009
1
0
De lak van mijn auto is door een of andere onverlaat met schuurpapier bewerkt. Op drie plaatsen is de lak beschadigd.
Heeft iemand een idee hoe ik de lak het beste kan behandelen?

IMG_1226k.webp

Welkom.

Afhankelijk van de schade (de grofte van het schuurpapier) is het mogelijk om dit machinaal er uit te polijsten. Om lakdefecten te verwijderen gebruiken wij ook schuurpapiet, zij het dat het speciaal schuurpapier is voor autolakken in grofte variërend van 1500 tot 3000 grit. De schuurplekken polijsten wij er dan machinaal uit met een compound.
Hopelijk is deze onverlaat niet door de blanke lak gegaan, dan is correctie niet meer mogelijk. Zo te zien valt het nog wel mee.
Misschien wil een forumlid je helpen met deze schade

Beetje slechte foto ,maar zoals gezegd ,als het niet door de blanke laag is kan het hersteld worden door middel van polijsten.
Je kan er best eens iemand naar laten kijken om te kijken of het haalbaar is of niet.

het lijkt wel alsof iemand met een schuursponsje vogelpoep of zo heeft geprobeerd weg te halen.

in het midden van de schuurplek zie ik een lichte plek, lijkt wel een vogelpoep of zo.

op de foto lijkt het alsof er niet door de lak heen geschuurd is dus miss met een tol en wetsanden wel op te lossen:ja