• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lakbeschermer teflon of nxt wax

ToFast

Detailing rookie
12 okt 2010
4
0
Op internet zijn verschillende mensen helemaal gek van lakverzegeling middels een wax met teflon. Het zou volgens vele aanbieders jaren moeten blijven zitten. Ik kan mij dit niet voorstellen. Ik heb goede ervaringen met mijn nxt echter deze blijft maar een paar maanden goed zitten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

Teflon.... zoek er maar eens op, op dit forum ;)

NXT blijft bij jou maanden goed zitten?? Dan ben je een van de weinigen. Hebben we het over NXT of NXT 2.0

Idd reeds veel over geschreven, maar hoe lang blijft er iets op zitten als je niet op de juiste wijze bij houdt .... daarna weer met vééél te veel shampoo aan de gang / wasstraat
Ik zeg: stuur de teflon aanhangers naar dit forum, leren ze in korte tijd meer dan van alle indianenverhalen !

Als de NXT2.0 al een paar maanden bij je blijft zitten, ben ik ff benieuwd naar wat je van een Collinite/Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant vindt.... :weetniet

mk-us zei:
Idd reeds veel over geschreven, maar hoe lang blijft er iets op zitten als je niet op de juiste wijze bij houdt .... daarna weer met vééél te veel shampoo aan de gang / wasstraat
Ik zeg: stuur de teflon aanhangers naar dit forum, leren ze in korte tijd meer dan van alle indianenverhalen !

Toch even een crosspost van Tim op AD.nl forum:
Tim zei:
Het voordeel van PTFE (Teflon) wordt vaak verkeerd begrepen. PTFE in autowaxen zou de duurzaamheid niet perse moeten verlengen, maar is bedoeld om vuilhechting te verminderen (gladder te maken / NON-Stick effect). Het behoort tot de kunststoffen groep en heeft een zeer lage wrijving.

Als je het duurzaamheidsvoordeel (leuk woord voor scrabble) wilt gebruiken van PTFE, dan moet het inderdaad op hoge temperatuur aangebracht worden en dat is onmogelijk voor een autowax. Uit mijn hoofd is het smeltpunt van PTFE boven de 320 graden celcius.

Samengevat moet het in de praktijk zo zijn dat PTFE Waxen niet duurzamer zijn, maar wel gladder zijn en de auto langer schoon houden / makkelijker te laten reinigen.

Ik heb mijn auto meermaals met de Swissvax Shield behandeld (toen ik hem net had in 2007) en de standtijd is zeker lang, maar meer zoals Tom zegt tussen de 5 a 6 maanden. Waarschijnlijk komt deze duurzaamheid eerder door de hybride eigenschappen van de wax, zoals nu ook toegepast in de PRO serie van Dodo Juice.

Oke ik begrijp in het kort dat jullie niet te sprken zijn over teflon maar ook niet over NXT 2.0. Ik heb namelijk geen ervaring met andere wax.

@ivo's: helemaal correct, met als kanttekening dat de nuance 'm nu juist zit in het op de juiste wijze interpreteren van de teflon:
het 'indianenverhaal' wappert dan rond dat als je effies teflon smeert je dan tot in den eeuwigheid beschermt bent als een koekenpan

klopt, maar ik vond deze uitleg van Tim ERG sterk, vandaar :cool

@ ToFast, NXT is niet slecht, maar er is voor dat geld gewoon veeeel beter te krijgen :ja
Verder over het teflon verhaal, lees hierboven, en gebruik de zoekfunctie van het forum :cool

Die NXT wax is een prima wax en die zou ik ook gewoon blijven gebruiken en opmaken.
Mocht deze leeg zijn dan zou ik eens gaan zoeken naar een andere wax van bijv Poorboys of Dodo.
Zijn kwalitatief een stuk beter en zijn in verhouding vele malen goedkoper ;)

Ik vind die standtijd van 5 - 6 maanden voor Swissvax Shield (met teflon), zoals Tim die aangeeft, héél behoorlijk, eigenlijk. Dat verwacht ik overigens niet van andere waxen met teflon. Jammer dat het spul niet in 50 ml potjes verkocht wordt, want het is vrij duur, en als je alleen je eigen auto te doen hebt, doe je zelfs met zo'n kleine hoeveelheid natuurlijk járen.

@ Ewald, kleine potjes Swissvax zijn er wel, bij de discovery kits... maar die is er dan weer NIET met de Shield als wax....

Ik weet het, Ivo, ik heb recent een Discovery Kit met Onyx binnengekregen. :party