• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lakbescherming aanbrengen bij lage temperaturen

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
264
100
hey,

Vrijdag heb ik normaal een dagje vrijaf. Graag zou ik de auto nog eens goed wassen, en een protectielaagje aanbrengen.

Ik heb echter geen garage, en werk dus op de oprit van ons huis...

Kan men met de huidige buitemtemperaturen (0 à 5°) nog een LSP aanbrengen???

Ik heb ter beschikking: megs NXT, M21, M16 en PB Natty's Blue. Zijn deze, of 1 ervan nog verwerkbaar?

Ik heb ook nog een sample Valet Pro Poseidon shampoo. Deze zou carnauba bevatten, meer ik vermoed dat de bescherming qua looptijd bv de M16 niet zal evenaren...

Enkel rekening houden met de hoge vochtigheid ook, dus door lage temperaturen en vochtigheid gaat de wax een langere curetijd nodig hebben
Wat betreft die shampoo , ik zou hem niet gebruiken voor het waxen. Ik zie het meer als een boost voor een auto die dik in de wax staat, dan tussen waxbeurtjes in lekker een aanvulling geven.
Veel succes en als het een troost mag zijn ik heb ook geen garage meer :-(

Normaal wasprogramma en dan de M16 er op
Rondje wax om heel je auto heen, met deze temp zal ie geen beton zijn en kan je daarna denk ik wel afnemen ( uiteraard in de gaten houden middels de swipetest etcetc )
Wel rekening houden dat het niet onwijs vochtig is of binnen een uur gaat regenen, anders gaat het met waxen niet echt lukken :(

Ja daar moet ik mk-us wel in volgen, regen,dauw en mist zijn een total no go voor wax, krijg je hem nooit meer uitgepoetst , dan blijf je wrijven en het eenige dat je krijgt is een vettige brei . Niet hetgeen je wil op je lak

hmm,

gisteren heeft het hier serieus gesneeuwd... luchtvochtigheid zal wel vrij hoog zijn, en de temperaturen draaien rond het vriespunt.

ik wacht nog ff tot deze namiddag, maar vrees dat er nog sneeuw zit aan te komen.

in dat geval wordt het een wasje met warm water en de poseidon, en eventueel nog een rondje UQD als extra waterafstoting.

Hier schijnt het zonnetje en is niet eens zo heel erg vochtig naar mijn gevoel ( rond 14:00 is de pret voorbij ), dus is goed mogelijk hoor.
Als je jouw auto in het zonnetje kan zetten dan moet het gaan lukken qua waxen.

mk-us zei:
Hier schijnt het zonnetje en is niet eens zo heel erg vochtig naar mijn gevoel ( rond 14:00 is de pret voorbij ), dus is goed mogelijk hoor.
Als je jouw auto in het zonnetje kan zetten dan moet het gaan lukken qua waxen.

Op mijn weerstation staat dat het 0 graden is en 93% vochtig!!!

Mijn eksteroog / fingerspitzengefühl zegt anders ;) ( en die heeft het veelal goed ( maar kan ook komen dat het om een andere plek op deze aardkloot gaat ))

het was deze middag echt miezerig weer, luchtvochtigheid van meer dan 90% is best mogelijk.

heb dus voor de eerste keer de poseidon gebruikt! echt een lekkere shampoo! lekker banaangeurtje, glad op de auto, veel schuim, mooie sheeting!

de luchtvochtigheid maakt nu mooie pareltjes op de lak, dus de toegevoegde carnauba heeft zeker zijn nut.

Bij heel vochtig weer vind ik wax verwerken niet echt geweldig. Het cured bijna niet en de finish is ook niet altijd het je van het. Red Mist laat zich ook moelijk verwerken met vochtig weer. Het streept dan erg is mijn ervaring.

klopt, ik heb dezelfde ervaring met de UQD. bij vochtig weer laat die geen egale glans achter, maar blijf je net de vegen zien.

daarom vandaag geen wax, geen sealant, geen UQD, enkel de shampoo met carnauba in.

De slechte "waxperiode" is inderdaad aangebroken maar ik mag niet klagen.
Mijn garagetemperatuur zakt niet onder de 16° en overdag haal ik 18°:love
s'Namiddags de auto poetsen,dan binnen zetten en de dag daarop is hij helemaal droog en klaar voor een"waxbeurt".
Koude en vochtigheid is een nogo voor wax:no