• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdiktemeting ETARI ET-110

Ik maak gerust een nieuwe foto ;).
Maar geloof mij in het echt is hij vanuit alle hoeken net zo verschillend.

Eens dat rood een kritische kleur is en moeilijk om te spuiten. Precies de
Reden dat ik nog steeds met een schade op de ibiza rijd omdat ik bang ben voor erger na spuiten..

Je kan altijd bij jouw hersteller de kleurcode eens laten opzoeken of jouw kleur laten uitlezen, zij kunnen direct zien als het gaat om een kleur met parel en/of als er voor jouw kleur meerdere onderlagen/stappen nodig zijn. Het ene rood is daarom nog niet zo erg of moeilijk als het andere.

Onze lakmeettoestellen geven na de meting een x-aantal tinten, naast deze tinten staat ook een percentage in hoe dicht die bepaalde tint staat ten opzichte van jouw tint, naast deze richtlijn maken wij ook altijd gebruik van de "spectrale curve", deze laat (niet procentueel) zien hoe een bepaalde tint zich plaatst ten opzichte van de jouwe (voor en zijaanzicht, donker/licht,...).

Ik heb zelfs al garages gezien waar een robot de kleur mengt, deze zou dan ook echt tot letterlijk op de druppel correct moeten zijn, een verkeerde menging zou dan toch uitgesloten zijn. :D
 
@AndyVR
Als spuiter weet je toch wel wat de kleur van de onderlaag met de uiteindelijke kleur doet ?
Probeer het anders eens uit, bij rood metallic of zilver metallic.

Het achterdeel staat minimaal een graad of 10 schuin, dat beinvloed de reflectie enorm.
Juist deze kleurstelling reageert heftig op lichtkleur, invalshoek en kijkhoek.
Zelfs mijn eigen auto (gewone metallic) gaat van fel oranje tot aubergine, afhankelijk van zon of bewolking.

En ja, een camera heeft daar ook invloed op. Juist door de reflectiehoek.
 
Laatst bewerkt:
@RedCat dat verschieten van kleur ervaar ik ook met mijn rode auto hoor :)
Van oranje naar bruin naar fel rood afhankelijk van de lichtval. Deze auto viel mij al eerder op bij het werk vandaar dat ik een foto nam.
mij heb het niet over gelijk en ongelijk qua kleuren maar vooral in perceptie en delen wat ik af en toe zie (en van schrik). Zelf dus ook een rode auto maar bij lange la niet dit kleur verschil, ongeacht de hoek;)
 
@Jahe

Dat Jaguar kleurtje is wel heel sprankelend rood (geen parel(moer)lak) , en het kunststof is origineel zwart
Ik denk dat dat zeker invloed heeft, samen met de laagdikte.
Maar er zal vast een professional zijn die het beter weet ;)
 
Laatst bewerkt:
Los van het feit of het wel of geen rol speelt lijkt me een dergelijk kleurverschil onacceptabel, toch? Als het komt door het donkere kunststof dan moet Jaguar daar maar iets op bedenken. Als het door iets anders komt dan moeten ze daar iets op bedenken.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe en AndyVR