• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lake Country Udos.

marcovanderniet

Detailing guru
10 okt 2018
493
153
49
Den Hoorn zh
Nieuw product van Lake Country. Is dit een oplossing om meer te kunnen met 1 machine of een hoog tell sell gehalte? Als je alles in 1 doet lijkt het mij dat je ergens consessies moeten doen.



Renny Doyle heeft advies gegeven bij de ontwikkeling van de machine. Hij schijnt best zwaar te zijn maar super gebalanceerd. Ook heeft hij input gegeven op de nieuwe lijn pads.

The World's First 5-in-1 Professional Polisher
Heavy Duty -- designed to replace 5 different tools detailers typically use.
Five functions, one tool: rotary, sanding, 12, 15 and 21 mm random orbit polishing.
More Tool. Fewer Tools.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het zo net nog niet...

23l1ogj.jpg
 
Ze kwamen er ook ineens bij ons mee... toeval...? ;)

Dit is ook wat ik tegen Lake Country heb gezegd. Leuk idee maar de vraag is of het voor ons iets is. De US retailprijs is $700. Hier wordt deze duurder i.v.m. verzendkosten, BTW en invoerrechten. Is dat het waard, je zou denken van wel aangezien je meerdere machines koopt maar het hangt wel enorm af van de kwaliteit van de machine.

Hoe komen wij aan onderdelen, wie gaat de machine repareren. Even terug sturen naar de VS is geen optie en wij weten niet hoe makkelijk (of juist niet) deze machine te repareren is. Tenzij er een Europese distributeur komt die dat op zich wil nemen gaat het een heel lastig verhaal worden.

Het prototype wat ik heb gezien op een autobeurs gaf mij niet het vertrouwen. De machine ratelde flink bij het wisselen van de standen. Net zoals je mis schakelt in een auto.

Aangezien Rupes en Flex als een multi kleine polisher hebben kan ik mij niet voorstellen dat ook zij niet bezig zijn met een grotere multi polisher.

Lastig lastig...
 
Wat is het verschil tussen de Rotary stand en Sanding stand? Als de Sanding stand ook uitslag heeft, dan gewoon de uitslag vermelden zoals bij de rest? (Geforceerd?)
 
Hmmm, best interessant qua concept, maar niet voor die prijs.

Aan de andere kant kosten 3 goede losse machines (rotary, forced da, da) wel meer dan dat.
 
Vanuit mijn blik niet een machine die het echt kan houden qua heavy duty, je zit met meerdere componenten in je overbrenging die extra belasting hebben. Tevens geniet ik persoonlijk juist van de kwaliteit van een individueel ontwikkeld stukje techniek die door ontwikkeld is in zijn speciale doeleind maargoed dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
 
Wat is het verschil tussen de Rotary stand en Sanding stand? Als de Sanding stand ook uitslag heeft, dan gewoon de uitslag vermelden zoals bij de rest? (Geforceerd?)
De Duetto heeft 12mm uitslag en kan ook gebruikt worden om te schuren met bv de Rupes schuurschijfjes en bij een ibrid /pxe gebruikt men dacht ik ook een excentrische stand (3mm) om te schuren met die kleine schuurschijfjes.
Schuren op een Rotary stand ? Ik weet het niet...
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Dit apparaat komt op mij over als het schaap met de 5 poten: knap ongelukkig. :cool:

Gezien alle functies en verschillende schakelingen moet dit een machine zijn die behoorlijk zwaarder is dan een machine voor 'single use', dat extra gewicht sta je dus ook vast te houden als je bijvoorbeeld de zijkanten van een auto staat te polijsten, dus knap vermoeiend na een poosje. Daarnaast zal het apparaat zeker na een poosje gebruik(en schakelen tussen functies) speling gaan vertonen, waardoor het ook niet beter of stiller zal werken. Ook het feit dat je 3 verschillende grepen kunt monteren, is een extra optie op speling/gebrek aan controle door bewegende greep.

Daarnaast: als je al ziet dat mensen een 2e apparaat aanschaffen om geen backingplate te hoeven wisselen hoe lang duurt het voor je een 2e machine er naast legt voor een andere functie. Ook zie ik nog een risico: wil je net nog even het laatste procentje glans meepikken tijdens het fijnpolijsten, schiet het apparaat in de schuurstand. :mad:

Dan zie ik meer in de rupes methode waar je een excenter moet wisselen om een andere uitslag te krijgen, dan is de kans op een foutje aanzienlijk kleiner.