• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakschade Audi A4, kans zonder machine?

stokvis

Detailing addict
18 feb 2010
18
60
Eindhoven e.o.
Tot mijn verdriet kwam ik vandaag tot de ontdekking dat iets of iemand een verzameling krassen heeft achtergelaten op de deur van mijn trouwe Audi A4 Avant (B6 uit 2005). Omdat ik altijd super zuinig ben in de 7 jaar en 200+ duizend KM dat ik de auto heb, baal ik echt enorm dat er nu een opvallend lelijke plek op de deur van de bestuurder zit (ter hoogte bovenkant wiel). Natuurlijk heeft hij links en rechts wel een klein plekje, maar deze is bij far de grootste en lelijkste. Ik wil hier echt iets aan doen.... :worried:
Klembord01.jpg


Ik heb aardig wat poetsmiddelen van Carclean in huis, maar deze beperken zich tot wassen, waxen en sinds kort kleien. Ik heb nog geen polijstmiddelen in huis en omdat ik bepaald niet handig ben ingesteld heb ik een DAP ook nooit aangedurfd als investering.

Na een paar uur lezen ben ik er ook achter dat de kans dat deze krassen er met de hand uit gaan klein is, door de harde Audi lak. Sommige krassen van de plek zijn ook net wat dieper. In het uiterste geval wil ik naar de spuiter gaan. Ik ben benieuwd of er experts zijn die hun licht over willen schijnen over de opties?

Alvast bedankt voor de hulp :)

A4 in betere doen afgelopen winter:
Klembord02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met de hand zal in ieder geval verbetering geven
Met de machine meer en sneller

Als je aangeeft "waar je huis woont", is er altijd wel iemand die jou wil helpen
 
  • Leuk
Reactions: stokvis
Mijn huis woont in een klein dorpje nabij Eindhoven :). Mocht dat het geval zijn sta ik daar natuurlijk zeker voor open, ik ben veel op de weg dus rijden is voor mij niet snel een probleem.
 
Valt met een machine elk geval flink te verbeteren en wellicht zelfs op te lossen.
Dat weet/zie je pas echt als je naast de auto staat.
 
  • Leuk
Reactions: stokvis
helemaal eruit is moeilijk te zeggen aan de hand van de foto, maar verminderen dat zeker met de machine, maar dan krijg je een ander probleem, een mooi glimmende deur die niet meer bij de rest past, dus eigenlijk moet je de rest dan ook doen.
 
Kleine update: dit weekend met @tembaco afgesproken, gezellig samen de mogelijkheden besproken! We gaan de Audi samen behandelen met een DAP, zodat ik meteen kan kijken hoe het moet en eventueel zelf ook aan de machine ga :). Erg blij met de hulp! Hij heeft me ook enthousiast gemaakt over een eventuele Gyeon Mohs-behandeling. Voor nu, eerst 'even' papa worden binnen nu en 2 weken, maar daarna zal het cleanen een welkome afleiding zijn waarschijnlijk :D.

To be continued dus....
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Jdb