• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Langzittende coating op ruiten ??

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
een gekke vraag bestaat er zoiets als een langzittende coating voor op ruiten ?

Het is zo dat ik altijd verhalen las van bij 8o Km/u gaan de druppels er gewoon van af, en dan dacht ik altijd ja dat gebeurd bij mij ook maar ik heb er nog nooit iets opgesmeerd.

Nou heb ik de astra H al een jaar of 5 en nu begon ik af en toe een waas te krijgen als ik de ruitenwissers gebruikte, erg hinderlijk, dus had ik een klein stukje aan de zijkant gepolijst met finale en wat blijkt er zit dus iets van een coating op, MAAR die zit er dus al meer dan 5 jaar op, welke coating blijft zo lang zitten (ik heb er nog niks over gelezen van een coating die jarenlang blijft zitten), moet ik naar een speciaal bedrijf die een langzittende coating erop kan maken OF zit er een soort coating van de fabriek af op ?

Wie oh wie weet hier meer over ?
 
Ja ik vraag het me af wat er met mijn voorruit gedaan is, fabriekscoating, speciale coating door een bedrijf of een ander onbekend product, want ik had ook niet verwacht dat er iets van een coating op zou zitten omdat het al meer dan 5 jaar goed werkt, de spullen die ik tot nu toe tegen gekomen ben zijn max 6-12 maanden.

dus ik sta voor een compleet raadsel.

ik kan wel mijn voorruit helemaal gaan polijsten maar dan moet er toch iets langwerkends voor terug.
 
Welke ruitensproeier-vloeistof gebruik je? Ca. 10% Spray and Wipe toevoegen aan (gewoon- of demi-water) geeft ook het effect van een coating.
 
Waar baseer je op dat er een coating opzit dan Mark ?

Als je met een wax toevoegende shampoo wast en ook nog spray & wipe in je ruitensproeier hebt zitten dan snap ik wel waarom die druppels er bij jou afvliegen.
 
Ja, daarom weet ik dat er iets opzit, op de plek die ik gepolijst heb blijven de druppels zitten(net als op een gewone huisruit) tijdens het rijden en op de plek waar ik nog niks aan gedaan heb rollen ze er vanaf, tevens is er lichte slijtage te zien van de ruitenwissers door de coating laag heen.

@Arjan de shampoo met wax wordt enkel in de winter gebruikt.

dus vandaar dat ik voor een raadsel sta wat er met de voorruit aan de hand is, en ik wil het niet helemaal gaan polijsten voordat ik weet wat er aan de hand is.
 
Apart, misschien weet de dealer hier meer over. Is het nog de originele ruit? Evt belletje aan carglass doen.

Ik ken die coatings iniedergeval niet.
 
nee helaas ligt niet aan de ruitenwissers, op het stukje wat ik gepolijst heb daar krijg je de waas niet, ik had totaal niet verwacht dat er iets van een coating op zou zitten want ik ben nog niks tegengekomen wat er minstens 5 jaar op blijft zitten.
 
Als ik het goed lees zit er een coating op die 5 jaar lang door ruitenwisser gebruik er niet af is gegaan. Ruitenwissers slijten t.z.t. zelfs het glas zelf weg vandaar de ruitenwisser sporen, om je een idee te geven: SSR3 slaat nog geen deuk in een pakje boter op glas.

Nadat je Finale had gebruikt, een finishing polish met een zeer milde korrel eigenlijk alleen voor optimalisatie van glans en niet eens het verwijderen van swirls haalt de coating direct weg wat 5 jaar ruitenwisser gebruik niet is gelukt?

Is gewoon onmogelijk, er zit geen coating op de ruit die te koop is. Het is een eigenschap van de ruit zelf. Niet iets wat naderhand is aangebracht.
Hetzelfde ga je dus ook nooit meer vinden tenzij je exact dezelfde ruit kan kopen. Als je iets vergelijkbaars wilt kan je beter niets kopen want je wordt alleen maar teleurgesteld.

Ik denk dat de oliën van Finale het effect geven wat je nu ziet of iets in die richting.
 
Wat dibbuz zegt!

Denk dat je eerder op dat plekje van polijsten wat achtergelaten hebt, als je ruit heel netjes schoon is (niet alleen een ruit cleaner) krijg je grotendeels hetzelfde als de rest van jou ruit.

Het enige waarmee je echt krassen uit een ruit haald is een glass polish met cerium oxide icm een glas polijstpad en veel geduld (verkopen ze niet meer in de shop geloof ik)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een glas polijstpad heb ik, maar dat vond ik te grof(klein stukje geprobeerd) dus heb ik finale op wit gebruikt met de dap, de ruit is schoongemaakt met prep, later nog eens een paar keer gewassen geweest voordat het filmpje gemaakt is dus als het goed is zou er helemaal niks van olieen oid meer op moeten zitten.

Dus vandaar dat ik met een raadsel zit, ik wil graag de hele ruit doen want dan ben ik de witte waas kwijt, maar als ik dan hetzelfde resultaat krijg als het stukje aan de passagierskant rechts dan wordt ik daar niet blij mee en kan ik er beter niks mee doen.

blijkbaar heb ik iets aan de eigenschap van de ruit veranderd, maar finale is zo fijn dat ik zoiets ook weer niet verwacht vandaar raadsels, ik snap het niet.