• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen stoel beschadigd na reinigen?

staaf

Detailing rookie
2 apr 2024
6
12
Is er iemand die het beeld op de foto herkent?
Ik reinigde mijn leder steeds met groene zeep (als het redelijk vervuild was, anders gewoon met gliptone), gisteren had ik plots het volgende voor (zie foto) : is dit nu gewoon toevallig een slijtageplek die er vorige week nog niet zat of heb ik nu de verf van de zetel gevreten door de de zeep?
Is dit mogelijk een oude slijtage die ooit al eens hersteld is en waar de verf nu van los komt?
Hoe herstel ik dit? Colourlock verf?

Bijlagen

• leder zetel.webp
    leder zetel.webp
    160,6 KB · Weergaven: 65
Lijkt inderdaad of je door de deklaag heen bent gegaan. Bovenaan en op de omgeslagen naad.
Colourlock is een prima oplossing, wel opletten dat de kleur goed is.

Een idee hoe dit kan komen? Ligt dit aan de groene zeep? Ikzelf heb alleszins daar met niets schurends over geweest. De groene zeep wreef ik zacht weg met een microvezeldoek. Kan het een oude herstelling zijn? Ik kocht de auto met 150,000km, 8 jaar oud en een smetteloos interieur. Het zou dus kunnen dat de vorige eigenaar dit opgefrist heeft maar kan dat niet zeker zeggen.
Ik ben voorlopig extreem voorzichtig om verder iets te poetsen aangezien ik de oorzaak hier niet van ken.
Ik ken de kleurcode en zal me lederverf van colourlock bestellen. Koop ik een volledig pakket? Of heb ik voldoende aan de verf alleen?
Ik ging hun vandaag een mailtje sturen maar ben er niet aan toegekomen.

Volgens mij hebben ze meerdere pakketten, ik zou in elk geval niet alleen de verf maar ook hun reiniger e.d. meebestellen, dan is de kans op slechte hechting van de nieuwe lak minimaal. Een goede voorbewerking is cruciaal voor een optimaal resultaat.

• Leuk
Reacties: RedCat
Groene (of Bruine, voor de Zuiderburen) zeep kan rubber oplossen ...
Als er gebruik is gemaakt van een verf op latex basis, dan is groene zeep mogelijk de boosdoener.

Edit; ik gebruik liefst badstof omdat dat niet schuurt en geen scherpe vezels heeft

Laatst bewerkt:
Mijn (echte!) Nappa leder slijt ook op de uitstekende delen bij de gestikte naden. Alles is nieuw bekleed in 2022.
Volgens een bekleder een normaal verschijnsel. Bijwerken is de enige optie. Met name spijkerbroeken zijn dusdanig ruw dat ze slijtage veroorzaken.

Je kan ook een trainigsbroek aantrekken elke keer.. maarja.. dat is ook zo.. :no_mouth: