• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen bekleding laten herstellen

RRGS

Detailing addict
18 dec 2016
16
60
26
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een probleempje. Mijn lederen interieur is namelijk aan het scheuren en ik wil dit graag dat dit verholpen wordt. Het betreft de originele bekleding die in het verleden niet echt goed is onderhouden, met als resultaat dat het is gaan scheuren. De bestuurdersstoel is er het ergst aan toe, verder nog een lelijk plekje op de armsteun en de passagiersstoel heeft wat kleine plekjes. Twee jaar geleden zijn de stoelen en armsteun opnieuw gespoten maar dit was echt een tijdelijke oplossing, in het begin was het mooi maar al snel begon de lak te verdwijnen en kwam alles weer terug.

Ik heb al een autobekleder gecontacteerd, hij vertelde me dat de mooiste oplossing is om de beschadigde stukken opnieuw te bekleden. Om eerlijk te zijn hou ik ervan om dit soort zaken origineel te houden en aangezien de bekleding best van hoge kwaliteit is wil ik ook graag de originele bekleding behouden. Wat mij een goede oplossing lijkt is het opvullen en verven van het leer. Ik heb gezien dat er met Colourlock producten fantastische resultaten behaald kunnen worden. Denken jullie dat mijn bekleding met een Colourlock behandeling weer als nieuw kunnen worden? Het is de bedoeling dat de scheurtjes niet meer te zien zijn.

Ik heb tot op heden geen enkel bedrijf gevonden die dit soort zaken doet, wel veel bedrijven die opnieuw bekleden maar dat wil ik dus liever niet. Kennen jullie een goed bedrijf of een persoon die hier goed in is? Kan ook iemand van het forum zijn. Ik heb ook nog even de foto's van de bekleding bijgevoegd.

Alvast hartelijk bedankt!
 

Bijlagen

  • bestuurdersstoel.JPG
    bestuurdersstoel.JPG
    118,4 KB · Weergaven: 615
  • bestuurdersstoel_leuning.JPG
    bestuurdersstoel_leuning.JPG
    150,1 KB · Weergaven: 676
  • bestuurdersstoel_leuning_wang.JPG
    bestuurdersstoel_leuning_wang.JPG
    160,5 KB · Weergaven: 650
  • bestuurdersstoel_zitting.jpg
    bestuurdersstoel_zitting.jpg
    137,2 KB · Weergaven: 792
  • bestuurdersstoel_zitting_wang.jpg
    bestuurdersstoel_zitting_wang.jpg
    171,2 KB · Weergaven: 539
  • bestuurdersstoel_zitting2.JPG
    bestuurdersstoel_zitting2.JPG
    87,2 KB · Weergaven: 512
  • passagiersstoel_leuning_kras.JPG
    passagiersstoel_leuning_kras.JPG
    150,7 KB · Weergaven: 495
  • passagiersstoel_zitting.JPG
    passagiersstoel_zitting.JPG
    98,2 KB · Weergaven: 587
  • passagiersstoel_zitting_wang.JPG
    passagiersstoel_zitting_wang.JPG
    182,6 KB · Weergaven: 604
  • armsteun.jpg
    armsteun.jpg
    166,1 KB · Weergaven: 551
Heb ik inderdaad al gezien, maar ik wil het toch door iemand laten doen die er al ervaring mee heeft. Voor hetzelfde geld verpest ik m'n bekleding definitief en dat is echt niet de bedoeling.
 
Inderdaad! Heb al heel wat gezocht maar tot op heden helaas nog niks gevonden. Ik blijf verder zoeken.

Kun je na een Colourlock behandeling het leer gewoon onderhouden met conditioner enz? De scheurtjes moeten opgevuld worden met leerplamuur (neem ik aan). Ik vraag me dus af of dit dan na loop van tijd gaat loslaten oid. Het belangrijkste is dat de oplossing niet tijdelijk is maar permanent, want anders kan ik net zo goed de stoelen elk jaar laten spuiten maar dat schiet ook niet op.
 
Persoonlijk zou ik voor nieuw laten bekleding gaan (mits dat in het budget past) omdat dit soort reparaties niet met leer gerepareerd wordt maar zoals je zelf al aangeeft, met plamuur...plamuur en leer zullen altijd anders reageren na verloop van tijd en dus wederom scheuren. Ik vind leder reparatie juist altijd een tijdelijke oplossing tot je de bekleding laat vervangen voor nieuwe lappen leer.
Het zal er zeker van opknappen na reparatie maar origineel mooie kwaliteit kan gewoonweg niet, andere structuur is al sowieso een feit.

Ik zou er nog eens goed over denken wat je echte doel is met dit interieur voor je overgaat tot reparatie en veel kosten maken en het resultaat wellicht tegenvalt.
Vergeet niet, op foto en film kan alles er mooi uitzien maar in real life zie je (oa door andere lichtinvallen) meer van oneffenheden en/of kleurverschillen.
 
Thanks voor alle reacties! Ik heb een tijd geleden al geïnformeerd wat dat kost, armsteun was 1500 euro en als kers op de taart ook nog exclusief BTW. Ik bespaar jullie de prijzen van de stoelen.

Tembaco, ik heb die filmpjes inderdaad al gezien. Ziet er erg tof en makkelijk uit, maar zoals ik al zei, ben best bang om m'n huidige bekleding te verpesten. Het liefst laat ik het toch door iemand doen die er wat meer ervaring mee heeft. Ik heb al wat verschillende bedrijven gemaild, is nu ff wachten op een reactie. Heeft u misschien foto's van uw interieur na de behandeling met Colourlock?
 
  • Leuk
Reactions: SvA
Dat lijkt net als nieuw, alsof er nooit schade is geweest! Inderdaad een goed idee om het eerst op iets anders te proberen. Bedankt!