• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen stuurwiel (gekleurd) schoonmaken

Dylan

Detailing addict
28 jan 2020
41
53
Ik heb een Volkswagen Golf GTI TCR met een lederen stuurwiel en roden 12uurs markering. Bij het schoonmaken van het stuurwiel (met dodo juice supernatural leather cleaner) viel mij dat er wat rood aan het schoonmaakdoek zat.

Hoe kan ik dit voorkomen?
 

Bijlagen

  • 20230201_180028.jpg
    20230201_180028.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 60
Misschien komt dit door te hard poetsen icm sterkere reiniger van DDJ.
Deze reiniger staat bekend als redelijk krachtig volgens mij.

Als je niet te veel schrobt met doek of borstel, maar gewoon aanbrengt, voorzichtig borstelen met zachte borstel (doe ik zelf met paardenharen kwast of borstel), daarna met beetje vochtige doek afnemen en daarna met droge doek drogen (evt nog keer herhalen als leer nog vuil is) Dan zou afgeven beperkt moeten blijven of zelfs niet meer afgeven. Dus meer middel werk laten doen dan hard boenen.

Deze reiniger zou ik zelf ook alleen bij vervuild leer gebruiken en als eenmaal schoon is wat mildere reiniger (van gyeon of gliptone bijv) voor keren daarna (per kwartaal). En sterke reiniger dan eens per jaar bijvoorbeeld. Wat niet vuil is heeft geen sterker reiniger nodig vind ik.
Kan uiteraard ook met de reiniger van DDJ alleen dan dus opletten. Of op termijn milde reiniger erbij aanschaffen :).
 
  • Leuk
Reactions: Dylan
Ik heb de cleaner op een microvezeldoek gesprayd en zo voorzichtig het stuurwiel schoongemaakt. Wellicht dat inderdaad DDJ wat te heftig is voor het rood geverfde stuk