• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leer Dof Maken

Rafihno

Detailing rookie
18 jun 2012
170
0
Hallo,

Ik heb een probleem, namenlijk het leer blinkt van alle kanten
door het zitten en gebruiken. Is er een Leather Cleaner die het mat maakt?
en zijn er van dat product hier al reviews?

Dankje :cool:
 
Ik zou ook voor gliptone cleaner & conditioner gaan. Hiermee krijg je die matte look.

Voorheen gebruikte ik de meguiars gold class leather aloe cleaner & conditioner. Daar was het leder glimmend en glad. Om nog maar te zwijgen over het geluid als je bewoog!
 
Eerst heel goed reinigen! Als het leer glimt is het vervuild. Goede cleaners zijn:

- Gliptone cleaner
- Colourlock cleaner

Altijd een paardenhaarborsteltje gebruiken voor het reinigen van het leder. Zo worden de nerven ook goed schoon. Daarna Gliptone conditioner aanbrengen met een badstofapplicator.
 
Ik ben van plan de Gliptone conditioner ook aan te schaffen maar,
mocht je geen conditioner aanbrengen is dan het resultaat eerder weg?

Of wat zijn daar de gevolgen van?
 
Niet onnodig quoten! (moderators worden daar niet blij van)

Als je geen conditioner aanbrengt zal het leder uitdrogen en nog sneller vies worden.
 
Ooh sorry van het quoten,

Ik dacht dat het was voor op iemand reactie te antwoorden:schaam

Nu weet ik het teminste.

[mod]Quoten mag wel, alleen niet het direct bovenstaande bericht. Dat voegt niets toe en maakt topics minder leesbaar.[/mod]
 
Als je vind dat het leder na de behandeling en na opwrijven nog té veel blinkt : ga er nog eens over met een mf-padje dat gewoon ( een klein beetje ) vochtig is .....(van gewoon zuiver water)

dan wordt het normaalgezien ietsje doffer. :ja